به گزارش رکنا به نقل از رویترز، محققان ونویسندگان این مطلب عنوان کرده‌اند که تحقیق و بررسی درباره اثرات کوتاه مدت اقدامات ترامپ حکایت از کاهش 31.5 درصدی واردات آمریکا از کشورهای هدف داشته و باعث کاهش 11 درصدی صادرات آمریکا به این کشورها شده است.

براساس نتایج حاصل از این تحقیق، خسارت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از هزینه‌های بالای واردات به بیش از 68.8 میلیارد دلار آمریکا می‌رسد.

محققان اقتصادی آمریکا اعلام کردند: پس از احتساب درآمدهای حاصل از تعرفه‌های بالاتر و کسب سود حاصل از تولیدات خانگی با قیمت‌های بیشتر، مجموع زیان‌های حاصله به 7.8 میلیارد دلار می‌رسد که حدو 0.04 درصد از تولید ناخالص ملی محسوب می‌شود.

در این تیم نام اساتید دانشگاه‌های برکلی کالیفرنیا، کلمبیا، دانشگاه ییل، دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس و همچنین دفتر تحقیقات اقتصاد ملی این کشور به چشم می‌خورد.

پس از آنکه ترامپ خود را "مرد تعرفه‌ها" نامید، بر کاهش کسری تجاری از طریق کاهش بی‌رویه واردات و بازنگری توافق‌نامه‌های تجارت آزاد متعهد شد.

ترامپ برای پشتیبانی ار تجارت آمریکا و محافظت از تولیدات این کشور طرح‌های تعرفه‌ای خود را دنبال می‌کند.

واشنگتن و پکن ماه‌هاست که در فضای جنگ تعرفه‌ها گیر کرده و در فضای تقابلی و انتقامی تعرفه‌های یک‌طرفه محاصره شده‌اند. این در حالی است ترامپ تعرفه‌هایی را برای اتحادیه اروپا و سایر شرکای تجاری خود تعریف کرده است.

طبق این تحقیق، در حالی که عوارض آمریکا به نفع بخش‌های صورت گرفته که در "رقابت سیاسی" هستند؛ در این مناطق تعرفه‌های تحمیل شده بر کالاهای آمریکایی سود حاصله را تحت تاثیر قرار داده و از بین می‌برد.

اقتصاددانان اعلام کرده‌اند کارگران مناطق بخش جمهوری‌خواه بیش از دیگران اثرات منفی جنگ تجاری را چشیده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 464756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟