به گزارش رکنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروزو در دیدار با نخبگان و عشایر و رهبران مذهبی عراق بیان داشت: ملت بزرگ عراق و سوریه و مردم هوشیار منطقه تمام توطئه‌های آن‌ها را نقش برآب کردند.

وی ادامه داد: ما توانستیم برای دنیا به‌خوبی شرح دهیم که این‌ها مسلمان واقعی نیستند و آنچه می‌گویند از اسلام نیست، اسلام دین عدالت، رحمت و همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان و اقوام است.

وی ادامه داد: توانستیم برای همه جهانیان روشن کنیم که حامی اصلی تروریست‌ها و کسانی که اصل این تروریست‌ها را ساماندهی کردند، خود استکبار جهانی بوده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: روشن بود که تروریست‌ها اسلحه شان مربوط به کجاست، پولشان از کجا تامین می‌شود؟ آثار باستانی کشور‌های منطقه را در کجا به فروش می‌رسانند؟ نفت عراق و سوریه را چگونه و در چه بازاری به فروش می‌رسانند؛ و اینک خودشان را منجی منطقه اعلام می‌کنند.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: این منطقه دارای تمدن عظیم و فرهنگ بزرگ است و با وحدت‌شان یک قدرت بزرگ هستند.

وی بیان داشت: روابط ایران و عراق و ملت‌های دوکشور یک روابط ممتاز و مثال زدنی در منطقه و جهان است. اینکه میلیون‌ها عراقی و ایرانی در طول سال به کشور همدیگر سفر می‌کنند نشانه علاقه تاریخ و فرهنگی میان دو ملت ایران و عراق است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 464017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟