به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوآن گوایدو، رهبر ۳۳ ساله اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد: ما باید هر چه‌ سریع‌تر به این فاجعه پاسخ دهیم. ما نمی‌توانیم این مساله را نادیده بگیریم.

وی به خبرنگاران اعلام کرد که یک نشست فوق‌العاده در مجلس ملی امروز (دوشنبه) برای اعلام وضعیت هشدار و اجازه انتقال کمک‌های بشردوستانه برگزار خواهند کرد.

در همین حال و با ادامه قطعی برق، وزیر بهداشت ونزوئلا هر گونه مرگ ناشی از خاموشی‌های ممتد را در بیمارستان‌های عمومی رد کرد.

دولت ونزوئلا اعلام کرده است که مدارس و محل‌های کار امروز تعطیل می‌شوند.

با این حال گوایدو خواستار برگزاری تظاهرات خیابانی بیشتر طی امروز برای فشار وارد کردن بر نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری شده که تاکید کرده استعفا نمی‌کند.

گوایدو با درخواست از نیروهای مسلح مبنی بر توقف حمایت از "دیکتاتور" گفت‌: مردم حق دارند که به خیابان‌ها بیایند، اعتراض کنند و درخواست خود را نیز اعلام کنند.

هنوز آماری درباره میزان خسارت‌های خاموشی در ونزوئلا در دسترس نیست، اما یک موسسه غیر دولتی اعلام کرد که دست کم ۱۵ نفر از بیماران به خاطر قطعی برق و توقف روند درمان دیالیز آنها، جان خود را از دست داده‌اند.

در حال‌ حاضر در ونزوئلا تجارتها متوقف شده است و حمل و نقل عمومی به سختی انجام می‌شود. همچنین وزارت اطلاع رسانی ونزوئلا اعلام کرده که مدارس و فعالیت‌های تجاری امروز به دلیل ادامه‌ خاموشی تعطیل شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 463759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟