برخورد امنیتی اف بی آی با فعال صلح آمریکایی پس از بازگشت از ایران

به گزارش رکنا، مدیا بنجامین روز یکشنبه در گفت و گو با سایت خبری «د ریئل نیوز نت ورک» افزود: نه تنها به بازرسی ثانویه فراخوانده شدیم بلکه پس از آن با عوامل اف بی آی مواجه شدیم که تمام سوابق آنچه را که انجام داده بودیم و البته بیشتر آنها را از سایت و وبلاگ ما برداشته شده بود، در اختیار داشتند.

وی ادامه داد: سپس آنها مجموعه ای از اطلاعات مربوط به تحریم ها علیه ایران، سیاست های دولت در رابطه با ایران، مساله ثبت نام برای دیدار با عامل خارجی و اتهام زنی به گروه های ایرانی برای ترساندن ما به منظور خودداری از صحبت با آنها، ارائه کردند.

این فعال صلح آمریکا خطاب به مجری برنامه که پرسیده بود ظاهرا در واشنگتن استقبال خوبی داشتید، با کنایه اضافه کرد: بله، استقبال گرمی نبود آنگونه که وقتی به ایران رفتیم، دریافت کردیم.

28 نفر از اعضای گروه کدپینک که فعالیت های ضد جنگ در آمریکا دارند، از چهارم اسفند ماه به ایران سفر کردند. آنها در این دیدار با وزیر خارجه و تعدادی از اساتید دانشگاه ها دیدار و گفت و گو داشتند.

بنجامین درباره دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم گفت: او مرد با هوشی است. هنگامی که در سازمان ملل بود درباره این سفر به ایشان اطلاع دادیم اما واقعا نمی دانستیم وقتی به ایران می رسیم می توانیم با او دیدار کنیم یا خیر.

وی افزود: او شهرت و اعتبار خود را در مذاکره با جان کری و غرب به خطر انداخت و اکنون با آمدن ترامپ و آسیب رساندن به توافق هسته ای، ظریف و رئیس جمهوری روحانی به طور واقعی تحت فشار شدید هستند چرا که این توافق آشکار به یک مو بند است.

این فعال صلح آمریکایی خاطرنشان کرد: امیدواری ایرانیان برای بهبود وضعیت اقتصادی که متعاقب این توافق انتظار داشتند، محقق نشد. بنابراین بخشی از دلیل استعفای او این است که با بسیاری از جناح راست دچار چالش است که می گویند شما هرگز نباید با ایالات متحده یا غرب مذاکره کنید، آنها اعتماد پذیر نیستند.

بنجامین اظهار کرد: در واقع این راستگرایان درست می گویند، ما اعتماد پذیر نیستیم. به همین دلیل بسیار مهم است که ما باید هر کاری را که می توانیم به عنوان شهروندان آمریکا انجام دهیم تا آمریکا به توافق هسته ای بازگردد و در مسیر مذاکره حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن افرادی همچون ظریف برای گفت وگو بسیار نادر و مهم است، خاطرنشان کرد: اگر او و همه کسانی که می خواهند ارتباط را با غرب افزایش دهند، قدرت خود را از دست بدهند، قطعا در مسیر جنگ قرار می گیریم، این مسیری است که مقامات ترامپ می خواهند ما را در آن قرار دهند.

به گزارش  سایت خبری «د ریئل نیوز نت ورک»، این فعال صلح آمریکایی که نسبت به رژیم صهیونیستی و سعودی اعتراض دارد، تصریح کرد: ما به خوبی می دانیم که عربستان سعودی و اسرائیل واقعا سعی داشتند هرگونه همکاری بین آمریکا و ایران را از بین ببرند و به ویژه در مورد توافق هسته ای ایران مخالفت کردند.

بنجامین یادآور شد: از آن زمان تاکنون تلاش کردند کسی همچون ترامپ را به قدرت برسانند، کسی که می خواست این توافق را خراب کند.

وی سابقه دخالت های آمریکا در ایران را بسیار غم انگیز دانست و اظهار کرد: آمریکا تلاش می کند تا ایران را کشوری تحت الحمایه قرار دهد تا اینکه یک کشور مستقلی باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 463690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟