رئیس‌جمهور عراق از احتمال اعدام عناصر خارجی داعش خبر داد

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در گفت‌وگو با یک روزنامه اماراتی از احتمال حکم اعدام عناصر خارجی داعش در عراق خبر داد.

وی به روزنامه «نشنال» امارات گفت: داعشی‌های خارجی بر اساس قانون عراق محاکمه خواهند شد و اگر این افراد (طی روند محاکمه) محکوم شوند، ممکن است حکم صادر شده علیه آنها، اعدام باشد.

برهم صالح گفت‌وگویی نیز با شبکه «الحدث» عربستان سعودی داشت و در آن اعلام کرد، بغداد 13 عضو فرانسوی داعش را بازداشت کرده است، دستگاه قضایی عراق مسئولیت محاکمه این افراد را بر عهده دارد زیرا آنها متهم به ارتکاب جنایت بر خاک عراق هستند.

وی همچنین تصریح کرد، با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در این باره صحبت شده است.

صالح ادامه داد، پیروزی بر داعش آسان نبوده و همیاری همه را می‌طلبیده است. وی سپس ابراز امیدواری کرد که عراق از حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل مشکل آوارگان برخوردار شود.

رئیس‌جمهور عراق تأکید کرد، میان دولت این کشور و سوریه در زمینه‌های نظامی و امنیتی همکاری وجود دارد زیرا خطر، مشترک است؛ هنوز برخی از عناصر داعش در نزدیکی مرز با سوریه باقی مانده‌‌اند.

عراق از ماه گذشته میلادی (فوریه) صدها داعشی را از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تحویل گرفته است.

همچنین هفته جاری، منابع عراقی از آمادگی نیروهای امنیتی این کشور برای تحویل اسرای داعشی دربندِ شبه‌نظامیان تحت حمایت آمریکا (نیروهای دموکراتیک سوریه) خبر داد.

«صفاء الأعسم»، کارشناس امور نظامی عراق سه‌شنبه (۱۴ اسفند) در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» این کشور گفت که نیروهای امنیتی عراق قرار است تا ساعاتی دیگر، ۲۵۰ نفر از عناصر تروریستی داعش که در اسارت شبه نظامیان قسد بودند را تحویل بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 463013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟