هوآوی از دولت آمریکا شکایت کرد

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت مخابراتی چینی هوآوی چهارشنبه شب اعلام کرد در پاسخ به اقدامات آمریکا برای محدود کردن دسترسی این کمپانی به بازار‌های غربی، دولت آمریکا را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد و از آن شکایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، شرکت هوآوی دادخواست خود را به دادگاه فدرال در ناحیه شرقی تگزاس تقدیم کرد. دفتر مرکزی هوآوی در آمریکا در شهر «پلانو» ایالت تگزاس واقع شده است.

شکایت هوآوی از دولت آمریکا تازه‌ترین اقدام این شرکت در واکنش به تلاش‌های واشنگتن برای تشویق برخی متحدانش از جمله انگلیس برای قطع همکاری با هوآوی است.

وزارت دادگستری آمریکا ۲۹ ژانویه سال جاری شرکت هوآوی را به توطئه برای سرقت اطلاعات محرمانه تجاری و نقض تحریم‌های آمریکا متهم و دو کیفرخواست با ۲۳ عنوان اتهامی علیه هوآوی، شرکت‌های تابعه آن و «منگ وانگ ژو» مدیر مالی ارشد هوآوی صادر کرد. شرکت هوآوی همه اتهامات علیه خود را رد کرده است.

دولت انگلیس در قوانین جدید خود درباره سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور، دسترسی شرکت هوآوی چین به پروژه‌های حساس فناوری را مسدود خواهد کرد.

کانادا نیز اول دسامبر سال ۲۰۱۸ مدیر مالی شرکت مخابراتی هوآوی را به خاطر «نقض تحریم‌های آمریکا» بازداشت و ۱۰ روز بعد با قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد کرد.

سال گذشته (۲۰۱۸) استرالیا، ژاپن، و نیوزیلند عقد قراردادهای دولتی با شرکت هوآوی را ممنوع کردند.

قرار است امروز پنجشنبه یک کنفرانس خبری با حضور رسانه‌های بزرگ بین‌المللی در دفتر مرکزی این شرکت در شهر «شنژن» چین برگزار شود.

هوآوی، بزرگترین تولیدکننده تجهیزات شبکه ای، تلفن همراه و اینترنت است و حدود ۴۰ درصد از بازار جهانی دیتا را در اختیار دارد. با این حال، نفوذ این شرکت در آمریکا به دلیل اقدامات دولت دونالد ترامپ حدود یک سال است که بسیار کمرنگ شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟