به گزارش رکنا، سید محمود علیزاده طباطبایی افزود : دوازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده دکل نفتی فورچونا روز گذشته – دوشنبه - در شعبه 1063 مجتمع امور اقتصادی به ریاست قاضی فضلعلی برگزار شد و قاضی از تمام متهمان، دفاع آخر را اخذ کرد.

این وکیل دادگستری اظهار کرد: پس از اخذ آخرین دفاع از متهمان ، قاضی ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت که تا 20 اسفند حکم خود را صادر می کند.

علیزاده طباطبایی اضافه کرد: انتظار داشتیم دادگاه عنوان اتهامی را از خیانت در امانت به اختلاس تغییر دهد اما این اتفاق نیفتاد و متهمان بر اساس عنوان اتهامی خیانت در امانت محاکمه شدند که متاسفانه این عنوان اتهامی در صورت احراز مجرمیت از سوی دادگاه، غیر از دو سال حبس، رد مال ندارد.

وکیل مدافع رضا طباطبایی گفت: شرکت تاسیسات دریایی نیز به عنوان شاکی پرونده، هیچ دادخواستی برای دریافت ضرر و زیان نداده است و 87 میلیون دلاری که در این پرونده حیف و میل شده، بلاتکلیف می ماند.

گفتنی است ، شرکت تاسیسات دریایی از سال 2016 شکایتی را هم در دادگاهی در لندن علیه چهار متهم این پرونده مطرح کرده که پیش نویس حکم دادگاه در اختیار متهمان قرار گرفته تا دفاع آخر خود را ارائه کنند.

در پیش نویس حکم صادره، مراد شیرانی، علی طاهری و عمر متضامنا به پرداخت 87 میلیون دلار محکوم شدند.

البته در برخی اخبار آمده که رضا مصطفوی طباطبایی نیز در حکم دادگاه لندن به پرداخت 87 میلیون دلار محکوم شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟