به گزارش رکنا به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند پس از خارج کردن غیرنظامیان و عناصر بازداشت شده خود نزد تروریست‌ها، عملیات پاکسازی آخرین سنگر‌های گروه تروریستی داعش در منطقه الباغوز در شرق سوریه را آغاز کرده‌اند.

«مصطفی بالی»، سخنگوی قسد، گفت پس از تکمیل عملیات خارج کردن غیرنظامیان از الباغوز و آزاد کردن جنگجویان ربوده شده قسد نزد داعش در این منطقه، به جز تروریست‌ها کسی در این منطقه باقی نمانده است.

وی افزود قسد برای تکمیل آزادسازی کامل منطقه الباغوز، تحرکات نظامی و درگیری با تروریست‌ها را آغاز کرده است.

مصطفی بالی، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی قسد، پیش‌بینی کرد نبرد سختی با باقی مانده‌های داعش در پیش رو است و تا یک هفته دیگر، پیروزی در مقابل آن‌ها اعلام خواهد شد.

گزارشگر العالم در این‌باره گفت: بار دیگر گروه موسوم به نیرو‌های سوریه دموکراتیک «قسد» که تحت حمایت آمریکا هستند از نزدیک شدن به زمان نابودی گروه تروریستی داعش در شرق سوریه خبر داد. قسد اعلام کرد بازماندگان داعش هنوز در آخرین سنگر خود در منطقه الباغوز در شرق سوریه، تحت محاصره هستند.

شایان ذکر است، سازمان ملل متحد اعلام کرد از دسامبر گذشته دست کم ۸۴ نفر که دو سوم آن‌ها کودک بودند، هنگام فرار به سمت اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه، جان خود را از دست دادند و به دنبال درگیری‌ها میان بازماندگان داعش با نیرو‌های قسد در دیرالزور، حدود ۱۳ هزار غیرنظامی هفته گذشته از این منطقه فرار کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟