ظریف: آمریکا از دیکتاتورها و آدم‌کش‌های منطقه ما حمایت می‌کند

به گزارش رکنا، محمدجواد ظریف در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره آمریکا با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ایرانی‌ها شامل هموطنان یهودی‌ ما در حال جشن گرفتن ۴۰ سال پیشرفت علیرغم فشارهای آمریکا هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد: دونالد ترامپ باز هم در سخنرانی سالیانه ۲۰۱۹ خود(در کنگره آمریکا) علیه ما اتهام‌هایی مطرح کرد، دشمنی آمریکا سبب شده که این کشور از دیکتاتورها، آدم‌کش‌ها و تندروهایی که فقط خرابی در منطقه ما ایجاد کرده‌اند، حمایت کند.

گفتنی است ، رییس‌جمهور آمریکا در دومین حضور خود در کنگره آمریکا شب گذشته در «کپیتال هیل» ایران را دولت اصلی حامی تروریسم و یک رژیم رادیکال توصیف کرد و گفت: دولت او برای مقابله با این حکومت قاطع است. او همچنین ایران را فاسد خواند و مدعی شد : برای این‌که اجازه ندهد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، از توافق اتمی فاجعه‌بار با تهران خارج شده‌است.

رییس‌جمهور آمریکا همچنین از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران دفاع کرد و گفت: این تحریم‌ها سخت‌ترین مواردی هستند که علیه یک کشور اعمال شده‌است. ترامپ در پایان سخنان خود علیه ایران گفت: از حکومتی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و تهدید به نسل‌کشی یهودیان می‌کند، چشم برنمی‌داریم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 457077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟