دیروز در فرودگاه مهرآباد، بهشت زهرا و حرم مطهر امام ویژه برنامه‌هایی برگزار شد.جایگاه جلوس امام خمینی(ره) در سخنرانی 12 بهمن سال 1357 در بهشت زهرا(س) همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن و آغاز جشن‌های دهه فجر، با حضور گسترده و باشکوه مردم و مسئولان گلباران شد. در این مراسم باشکوه که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن گلباران کردن قطعه 17 بهشت زهرا (س) به عنوان جایگاه جلوس امام راحل، آغاز دهه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گرامی داشته شد. شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با سردادن بانگ «الله اکبر» و گلباران محل جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن را گرامی داشتند. اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل جلوس امام راحل، اجرای سرودهای مذهبی و ملی از جمله «خمینی ای امام» و «الله اکبر خمینی رهبر» توسط گروه جمع خوانی دانش‌آموزان و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین آزادسازی 1357 کبوتر به یاد سال پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

تأکید آیت‌الله جنتی بر وحدت کلمه در حرم امام(ره)

همچنین آیین ویژه آغاز جشن‌های سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صبح دیروز با سخنرانی آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد. آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه با درگیری‌های داخلی و اختلاف نظرها راه به جایی نمی‌بریم، از مسئولان و مردم خواست وحدت کلمه بیش از گذشته در میان آنان ایجاد شود.

وی افزود: مردم به مسئولان نگاه می‌کنند و از آنها یاد می‌‌گیرند و باید در این زمینه به درستی رفتار کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما ابتدای انقلاب هم از هر جهت مورد هجوم قرار گرفتیم و اکنون هم آنها قصد ایجاد مشکلات اقتصادی را همانند گذشته دارند، ادامه داد: دشمنان می‌خواهند نان شب را از ما بگیرند تا دست به دامن آنها شویم، این در حالی است که مردم ایران از جان‌شان می‌گذرند اما از دین‌شان خیر.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان ما یا کار بلد نیستند، یا توان کار کردن را ندارند، گفت: مسئولانی که به فکر منافع شخصی خود و شکم پرستی هستند، باید بر سرشان فریاد زد و بازخواست شوند چرا که آنان بر سر سفره شهدا و فقرا نشسته‌اند.آیت‌الله جنتی افزود: کار به جایی رسیده که برخی از مسئولان ما با این باور که در صورت همکاری با امریکا به خواسته‌هایمان می‌رسیم، سپری می‌کنند این در حالی است که امروزه خود مسئولان امریکایی هم در اداره کشورشان دچار ضعف هستند‌ و میلیون‌ها گرسنه در کشورشان وجود دارد. رئیس مجلس خبرگان با اشاره به اینکه مردم همیشه باید مطالبه‌گر باشند و مسئولان بدهکارند و باید بر سر مسئولانی که کم کاری می‌کنند فریاد زد، ادامه داد: دشمنان مردم ایران را نمی‌شناسند و در همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب تصور می‌کردند که نظام جمهوری اسلامی در نهایت تا چند سال دیگر فرو می‌پاشد.

آیین ویژه فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد تهران هم به همین مناسبت میزبان برنامه‌ای ویژه با حضور وزیر راه و شهرسازی بود. «محمد اسلامی» در مراسم گرامیداشت آغاز چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: اساس جمهوری اسلامی و انقلاب در تقواست و آنچه بر مبنای تقوا بنا نهاده شود ابدی است. به گفته وی، رمز پیروزی انقلاب و ماندگاری آن، همان عبارت معروف امام خمینی (ره) یعنی وحدت کلمه، حفظ همبستگی و یکپارچگی ملی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور است. اسلامی تأکید کرد: «اگر قرار بود سلطه‌پذیر باشیم هرگز به انقلاب و جانفشانی‌ها با تقدیم هزاران شهید نیازی نداشتیم، بر این اساس مرز سلطه‌پذیری و سلطه‌ستیزی باید روشن و مشخص باشد.» وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز استکبار جهانی از همه ابزارها و وسایل برای موفق نشدن ایران، ایجاد تفرقه و غیره استفاده می‌کند اما به برکت امام و انقلاب امروز در ترازی قرار داریم که هیچ قدرتی نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این مراسم گفت: در چهار دهه گذشته با وجود تحریم‌ها و تحمیل جنگ، میهن عزیز اسلامی در زمینه‌های علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت و درمان، هوافضا، موشکی، هسته‌ای، صنایع دفاعی، نانو و بیوتکنولوژی، زیرساخت‌های صنعتی شبکه راه‌ها و پایانه‌های هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی در حد گسترده‌ای توسعه یافته است. به گفته «رحمت‌الله مه‌آبادی»، امروز باید با ساختاری که امام رحمةالله به درستی بنا نهادند آشنا شویم و به گفته رهبر معظم انقلاب، خطوط اصلی هندسه انقلاب را به درستی درک و تبیین کنیم.

امامان جمعه: گفتمان انقلاب اسلامی فراموش نشود

امامان جمعه کشور هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به 40 سالگی انقلاب و تلاش نافرجام دشمنان برای ایجاد خلل در مسیر توسعه اشاره و تأکید کردند: گفتمان انقلاب اسلامی نباید با توطئه فشار اقتصادی امریکا فراموش شود. خطیبان جمعه کشور با گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن ماه سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی اظهار داشتند: تا 40 سالگی انقلاب دلسوزان و شهدای زیادی تقدیم نظام اسلامی شده است هر چند اکنون مشکلات در حوزه‌های مختلف وجود دارد. آنها با تأکید بر نظارت جدی مسئولان بر وضعیت تورم و گرانی موجود در بازار گفتند: بی‌انصافی، احتکار و تبعیض از جمله مواردی است که عموم با آن مواجه هستند اما باید توجه داشت که گفتمان انقلاب، استقلال، آزادی و مردم‌سالاری دینی نباید کمرنگ و یا به فراموشی سپرده شود. امامان جمعه سراسر کشور با دعوت از مردم برای حضور پر شورتر در راهپیمایی 22 بهمن امسال، تأکید داشتند که امروز باید مسئولان و خدمتگزاران نظام تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب و خدمتگزاری صادقانه به مردم به کار گیرند و در امور کشور از افرادی لایق، توانمند، دلسوز و باهوش استفاده کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه برای تداوم انقلاب، نیازمند وحدت کلمه و انسجام هستیم، ابراز امیدواری کرد که همه با یک هدف حرکت کنیم و در 22 بهمن با حضور گسترده ملت از همه مکتب‌ها و سلیقه‌ها در خیابان‌ها به حرکت درآیند و باعث مأیوس شدن دشمن شوند. وی با اشاره به انسجام و وحدت کلمه در قیام سال 57 تأکید کرد: اگر این حرکت همین گونه به پیش برود می‌تواند دشمن را به زانو در بیاورد که تاکنون نیز چنین بوده است. امام جمعه موقت تهران همچنین از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست مانع هر گونه رانت خواری شوند و برای جلوگیری از گریز مالیاتی تدبیر بیشتری بیندیشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟