مرضیه هاشمی آزاد شد + عکس

به گزارش رکنا، "مهدی عاطفت" سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن خبر داد که مجری پرس تی وی بعد از ظهر چهارشنبه از بازداشت آزاد شد.

مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی نزدیک به 11 روز در زندان آمریکا به سر برد و در ابتدای دستگیری حقوق مذهبی و فردی وی نادیده گرفته شده است.

بیانیه خانواده مرضیه هاشمی پس از آزادی از زندان

خانواده مرضیه هاشمی، مجری آمریکایی‌الاصل شبکه خبری پرس‌تی‌وی پس از آنکه وی یازده روز را بدون هیچ دلیل و اتهامی در زندان سپری کرد و سرانجام آزاد شد، بیانیه‌ای منتشر کردند.

در متن این بیانیه آمده است: الحمدالله، مرضیه هاشمی از بازداشت بدون اتهام آزاد شده و به خانواده‌اش در واشنگتن‌ دی‌.سی ملحق شده‌ است. مرضیه و خانواده‌اش اجازه نخواهند داد این مسئله به بوته فراموشی سپرده شود. آنها هنوز گلایه‌های جدی دارند و می‌خواهند بدانند چطور اجازه وقوع این اتفاق داده شد. آنها خواستار ضمانتی در این باره هستند که این اتفاق، هیچ‌گاه برای هیچ مسلمان یا فرد دیگری رخ نخواهد داد.

همان‌طور که آمریکا از آزارگری‌های پلیس علیه جامعه سیاه‌پوستان آگاه شده، لازم است جامعه آمریکا گفت‌وگو درباره آزارگری مسلمان‌ها توسط اف‌بی‌آی را نیز آغاز کند. مرضیه هاشمی برای تظاهرات روز جمعه در واشنگتن دی‌سی باقی خواهد ماند و از تمامی شهرهای دنیا می‌خواهد اعتراضاتشان را حفظ کنند. مسئله در اینجا هرگز فقط به مرضیه هاشمی مربوط نبود. مسئله این است که تک‌تک ما، اعم از مسلمان یا غیر مسلمان، ممکن است در ایالات متحده بدون اتهام بازداشت شویم. مرضیه در فرصت مقتضی در این باره اظهارنظر خواهد کرد.

خانم هاشمی که مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی‌الاصل شبکه‌ پرس تی‌وی است روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» این کشور بازداشت و به بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌‌بی‌‌آی» در واشنگتن دی‌سی منتقل شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 454120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟