وزارت خارجه خبر احضار کاردار ایران در آلمان را تأیید نکرد

به گزارش رکنا، «بهرام قاسمی» در این باره افزود: کاردار موقت جمهوری اسلامی ایران به منظور دیگری و با درخواست سفارت ایران به وزارت امور خارجه آلمان رفته و اساساً بحث احضار از بنیان نادرست است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر به اتهام زنی های امنیتی برای تخریب روابط دیرینه ایران و اروپا اشاره کرد و گفت که این اقدام های دشمنان و معاندان، تعجب برانگیز نیست.

وی، ضمن رد هرگونه ارتباط ادعای مطرح شده توسط برخی رسانه های آلمانی مبنی بر دستگیری یک تبعه افغان- آلمانی به اتهام جاسوسی برای ایران، اظهار کرد: از شنیدن این خبر در بحبوحه اتهام زنی های امنیتی ناروا و طراحی شده توسط آنانی که به دنبال تخریب روابط ایران و اروپا در این مقطع مهم و حساس هستند، تعجب نمی کنیم.

قاسمی تصریح کرد: بارها گفته ایم روابط کهن و دیرینه ایران و بسیاری از کشورهای اروپایی بویژه اعضای اروپایی برجام، دشمنان و معاندانی دارد که از هر کوشش، اتهام و ادعایی برای تیره کردن این روابط فروگذار نمی کنند.

یک نشریه آلمانی بتازگی مدعی شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) جاسوس ایران در ارتش آلمان را لو داده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟