کمیسیون عمران مجلس علت سقوط بوئینگ ۷۰۷ را بررسی کند

به گزارش رکنا، علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: رفتار مذبوحانه آمریکا نسبت به مجری پرس‌تی‌وی نشانگر آن است که آمریکا حقوق بشر را تنها برای دیگران می‌سراید و خود به سبک دولت‌های پیروی خود در برخورد با خاشقجی ملتزم است.

وی افزود: اگر حوادث بسیار ضعیف‌تر از سنخ نسبت به این خبرنگار یا در فرانسه نسبت به تظاهر کنندگان در ایران رخ داده بود، کوس دفاع از حقوق بشر گوش جهان را کر می‌کند، لذا این هم نمونه‌ای از سیاست ورزی دروغین در صحنه بین‌المللی است که خشونت حکمرانی خود را در لفافه الفاظ فریبکارانه مخفی می‌کند.

لاریجانی با اشاره به سقوط هواپیمای بوئیگ ۷۰۷ تصریح کرد: حادثه سوزناک و متأثر کننده‌ای بود و به همه خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گویم و از خداوند علو درجات را برای آن‌ها آرزومندم؛ لازم است که کمیسیون عمران مجلس رسیدگی به این امر و علت سقوط را به طور جدی دنبال کند و برای پیشگیری از این نوع حوادث اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت آغاز ایام فاطمیه اظهار کرد: رحلت دخت گرامی پیامبر(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) را به مردم ایران و نمایندگان تسلیت می‌گویم.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) از زنان بلند مقداری است که در تاریخ بشریت نظیر نداشته و به قول شیعه و سنی آیه تطهیر در شأن پنج تنی نازل شد که فاطمه زهرا (س) نیز جزء آنان بود.

لاریجانی تصریح کرد: مرحوم جلال الدین سیوطی در تفسیر خود روایت می‌کند که مراد از پنج تن یعنی پیامبر، امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) و حسنین بوده‌اند و نقل شده که رسول الله (ص) به حضرت فاطمه(س) فرمودند همسر و دو فرزند خود را بیاور و وقتی آنها آمدند، پیامبر کسایی فدکی را بر روی آنها انداخت و فرمود خدایا اینان آل محمد هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سپس آیه تطهیر نازل شد و حدیثی از رسول اکرم(ص) نقل شد که خداوند انبیاء را از درخت‌های مختلفی آفرید و من و علی را از یک درخت خلق کرد، من ریشه آن بوده و علی تنه آن، فاطمه مایه و حسنین میوه و پیروان ما برگ‌های آنها هستند.

پس هرکس به شاخه‌های این درخت بپیوندد نجات یافته و هرکس آن را ترک کند هلاک می‌شود؛ اگر بنده‌ای از بندگان خدا هزار سال خدا را عبادت کند سپس هزار سال دیگر و باز هم هزار سال دیگر به عبادت بپردازد ولی دوستدار ما نباشد، خداوند او را با صورت در جهنم می‌اندازد و سپس این آیه را تلاوت فرمودند " قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى"، بزرگی مقام آن بانوی برگزیده خدا به حدی است که آیه ابرار در مقام ایشان و اهل بیت نازل شد.

لاریجانی افزود: تحمل ناگوار‌ی‌ها در زندگی آن بزرگوار صحنه‌های تاریخی را برای پیروان آن حضرت ورق زد، امروز ملت ایران که شیفته آن حضرت هستند سربلندی خود را در صراط فاطمی می‌داند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟