دادستان: شکنجه کارگر شرکت نیشکر هفت تپه از اساس دروغ است

به گزارش رکنا، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور روز دوشنبه افزود: متاسفانه این خبر (خبر شکنجه) را برای برداشت‌هایی که با اهداف سیاسی خودشان داشته‌اند، منتشر کرده‌اند.

وی گفت: چون این فرد، یک فرد و کارگر عادی نبوده است، به لحاظ ارتباطاتی که داشته است و به لحاظ جرایمی که مرتکب شده بود و چه بسا برای سرپوش گذاشتن به آن جرایم، مسئله شکنجه را مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه دوشنبه هفته گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به انتشار برخی شایعات و ادعاها مبنی بر شکنجه یکی از کارگران بازداشتی کارخانه نیشکر هفت تپه گفته بود: به دادستان کل کشور دستور می دهم که همین امروز با تشکیل هیئتی مستقل و اعزام این هیئت به منطقه، موضوع را مورد بررسی قرار دهند و هر چه سریعتر نتیجه بررسی ها را به اطلاع اینجانب و مردم عزیزمان برسانند.

علی اکبر بختیاری رئیس دفتر دادستان کل کشور فردای آن روز (سه شنبه هفته گذشته) اعلام کرد که با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه به منظور بررسی شایعات و ادعا‌ها درباره شکنجه یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه، هیئت کارشناسی ویژه از سوی دادستان کل کشور تعیین شد و برای رسیدگی به موضوع به استان خوزستان رفته اند.

اسماعیل بخشی یکی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه چندی پیش ادعا کرده بود که در جریان بازجویی تحت شکنجه قرار گرفته است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 452040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟