بودجه دفاعی ۲۱ درصد افزایش خواهد یافت

به گزارش رکنا، امیر سرتیپ حاتمی در حاشیه جلسه هیات دولت این هفته در جمع خبرنگاران در ارتباط با اخباری مبنی بر کاهش بودجه دفاعی کشور گفت : همان طور که همه کسانی که درباره بودجه دفاعی صحبت کردند، گفته‌اند، ‌بودجه دفاعی در دوسطح دیده شده است. یک سطح آن بودجه‌ای است که در سقف چهارصد و هفت هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور دیده شده است. یک سطح دیگر آن در صورتی تامین خواهد شد که بخش بیش‌تری از منابع دولت تامین شود. اگر هر دو این ها تامین شود بودجه ما از رشد خوبی برخوردار است. حدود 21 درصد نسبت به سال 97رشد خواهد داشت.

وزیردفاع خاطرنشان کرد: آن چیزی که فکر می کنم مورد ابهام است همین دو سطحی بودن بودجه است که من امیدوار هستم با توجه به عزم جزمی که در اعضای هیات دولت برای تامین بودجه وجود دارد؛ ان‌شاءالله بودجه به صورت کامل به دست می‌آید.

حاتمی در پاسخ به پرسشی دیگر در ارتباط با بودجه دفاعی کشور گفت: ترتیبی که سازمان برنامه برای این شکل از بودجه اتخاذ کرده اگر به همان ترتیب که پیش‌بینی کرده برایش منابع دوگانه در نظر گیرد محقق شود، می تواند برای بودجه دفاعی فرصتی باشد و البته اگر محقق نشود می تواند مشکل ایجاد کند.

وی همچنین در ارتباط با آخرین دستاوردهای دفاعی کشور اظهار کرد: امروز در جلسه هیات دولت گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه‌های دفاعی بویژه در حوزه موشکی خدمت ریاست محترم جمهور و اعضای هیات دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: وضعیت موشک‌های هوا به هوا، زمین به هوا،‌ زمین به زمین، سطح به سطح، ساحل به دریا و همچنین زیر سطح به سطح مجموعه توانایی هایی بود که درباره آن‌ها گزارش ارائه شد که هم مورد توجه اعضای محترم هیات دولت و هم مورد تقدیر ریاست محترم جمهور قرار گرفت.

حاتمی سپس افزود: مجموعه این اقدامات ، در راستای برنامه ارئه شده توسط وزارت دفاع به مجلس شورای اسلامی است. در آنجا توانایی‌هایی که موجب حفظ بازدارنده‌های دفاعی است پیش‌بینی شده؛ همه پیش بینی ‌های ما برای سال 97 به نتیجه رسیده بویژه در حوزه دقت و قدرت اثر موشک ها اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اظهارات اخیر برخی سیاسیون درباره عملیات کربلای چهار گفت: به اندازه کافی در این رابطه صحبت شده است. ان شاءالله که روح همه شهدای عزیز ما و شهدای عملیات کربلای 4 شاد باشد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 449384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟