به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری که برای افتتاح و بازدید از طرح‌های عمرانی به شهرستان‌های قصرقند و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان رفته بود، در جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر، اظهارکرد: دلیلی نداشت که نفت کشور را در آن سوی تنگه هرمز تحویل نفتکش‌ها بدهیم، به همین دلیل دولت در یک تصمیم راهبردی برای صادرات نفت، پروژه احداث خط لوله انتقال نفت به این سوی تنگه هرمز در سواحل مکران را اتخاذ کرد که امروز در حال اجراست تا بتوانیم بخش عظیمی از نفت را از این منطقه به سراسر دنیا منتقل کنیم. معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه چابهار می‌تواند یکی از بندرهای بزرگ ایران باشد که بسیاری از کشورهای آسیای میانه و همسایگان ما از آن استفاده کنند تصریح کرد: بندر چابهار می‌تواند کانون مهم ترانزیت در منطقه شود. وی با بیان اینکه ایران از توسعه همکاری‌ها با دیگر کشورها استقبال می‌کند، افزود: ما هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری با همسایگان و دوستان خود نداریم.

وی همچنین با تأکید بر اهتمام دولت برای توسعه این استان و رفع محرومیت از مناطق محروم، به سفر خود به ایرانشهر در سالهای قبل از انقلاب برای دیدار با رهبر معظم انقلاب که در این منطقه تبعید بودند، اشاره کرد و گفت: در آن دوران برخورد صمیمانه مردم منجر به احساس آرامشی برایمان بود. جهانگیری با اشاره به سخنان یکی از سخنرانان جلسه مبنی بر احداث پتروشیمی در ایرانشهر و رفع مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد گفت: خوشبختانه وزارت نفت تردیدی برای انتقال گاز به این منطقه و احداث پتروشیمی در ایرانشهر ندارد و آماده است به محض حل مشکل انتقال آب، سرمایه‌گذار آن را انتخاب کرده تا این پروژه اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه بافت بلوچ تا خرداد سال آینده با تجهیزات جدید راه‌اندازی می‌شود افزود: احیای این کارخانه ریسندگی در توسعه اشتغال استان تأثیرگذار است، ضمن اینکه باید تلاش کنیم تا کشت پنبه در این استان مجدداً احیا شود.

روز گذشته در مراسمی با حضور جهانگیری در شهرستان قصرقند، 800 واحد مسکن روستایی مددجویی در استان و این شهرستان به بهره‌برداری رسید و در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفت. جهانگیری در این مراسم از تلاش‌ها و خدمات خانم حمیرا ریگی فرماندار قصر قند برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم این منطقه قدردانی و اعلام کرد: با تصمیم دولت خانم ریگی به‌عنوان سومین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران منصوب خواهند شد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 449223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟