اشک‌ها و لبخندهای یک سیاستمدار پس از تماشای دو فیلم

به گزارش رکنا، محمدعلی ابطحی که حضور پررنگی در ادوار مختلف جشنواره های فیلم فجر داشته است، گفت: از دوره دوم یا سوم جشنواره فیلم فجر تا دوره سی و ششم تقریبا در بیشتر ادوار جشنواره حضور داشتم. من در دهه ۶۰ معاون وزیر ارشاد هم بودم یا در رادیو فعالیت داشتم به همین خاطر بخاطر حوزه کاریم مرتبط با فرهنگ و هنر Art بود و با جشنواره ارتباط داشتم.

همیشه از دیدن فیلم‌های مربوط دوران دفاع مقدس لذت بردم

او افزود: حضور من در فعالیت‌های فرهنگی همزمان با حضورم در سیاست بوده است و اینگونه نبوده که خارج از سیاست باشم، لذا طبیعی است که فیلم‌هایی که سیاسی بودند برایم جذاب باشند. خصوصا در دوران دفاع مقدس فیلم‌هایی که ساخته می‌شد درباره مسائل جنگی بود و من همیشه از دیدن آنها لذت می‌بردم و البته هرسال تاسف می‌خوردم که فیلم‌های سال قبل بهتر از فیلم‌های سال بعدی بودند.

فیلم‌های اولیه ابراهیم حاتمی کیا برایم جذاب بود

معاون پارلمانی دولت اصلاحات درباره اینکه کار کدام کارگردان‌ها را در جشنواره دنبال می‌کند، اظهار داشت: هر سال روشن است که چند تا فیلم درخشان تر هستند، همیشه سعی کردم که آن فیلم ها را حتما در جشنواره ببینم. خصوصا در دوره‌های اولین که ظهور فیلم‌های جنگی را هم شاهد بودیم این فیلم‌ها برایم جاذبه داشت. مثلا فیلم‌های اولیه اقای حاتمی کیا برایم جذاب بود و در ذهنم مانده است.

فیلم «جاده‌های سرد» هنوزم در ذهنم مانده است

ابطحی گفت: در کل سعی می‌کنم، فیلم‌های معروف هر دوره جشنواره را ببینم، کما اینکه گاهی فیلم‌های درجه دو و سه را هم دیده‌ام. هرچند الان فیلم های خوبی ساخته می شوند ولی بیشتر فیلم‌های قدیمی در ذهن من هستند. مثلا فیلم «گل‌های داوودی» یا «جاده های سرد» یا فیلمی از آقای حاتمی کیا برایم حیرت انگیز بودند و هنوز هم در ذهنم مانده‌اند.

با دیدن «مارمولک» خیلی زیاد خندیدم و با «گل‌های داوودی» اشک ریختم

این چهره سیاسی – فرهنگی با بیان اینکه با فیلم های زیادی در جشنواره خندیده و گاهی هم بغض کرده است، افزود: فیلمی که شاید خیلی زیاد با آن خندیدیم و از دیدنش لذت بردم فیلم «مارمولک» بود. با دیدن فیلم «گل های داوودی» هم به شدت متاثر شدم و خاطرم هست هنگام دیدن آن اشک می ریختم.

جشنواره فیلم فجر چهره روشنی از دهه فجر در ذهن مردم نگه داشته است

او با اشاره به همزمانی برگزاری جشنواره فیلم فجر در ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با تدبیری که صورت گرفته اتفاقات هنری مهم در ایام دهه فجر شکل می‌گیرند و در عمل هم همین اتفاقات هنری و فرهنگی باعث شده که دهه فجر به شکلی پررنگ در ذهن مردم بماند. جشنواره سینمایی و بعد از آن تئاتر و موسیقی همه در این ایام برگزار می شوند و یک چهره روشن از دهه فجر را در ذهن مردم نگه می‌دارند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 448790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟