بررسی طرح استانی و شهرستانی انتخابات مجلس دربهمن ماه

به گزارش رکنا، اصغر سلیمی در خصوص طرح اصلاح قانون Law انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این طرح در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس رای آورده است و به میان نمایندگان آمده تا نمایندگان پیشنهادات خود را ارائه کنند و بر روی مصوبه کمیسیون گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح پس از تعطیلات مجلس شورای اسلامی به صحن خواهد آمد تا به رای گذاشته شود، افزود: طبق این طرح انتخابات مجلس استانی و شهرستانی است. در واقع یک نفر در استان اصفهان می‌تواند علاوه بر اینکه به کاندیدای مدنظر خود رای دهد به 19 نفر دیگر در استان اصفهان نیز رای بدهد.

این عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس ادامه داد: در شهرستان‌ها کسی که می خواهد رای بیاورد باید حداقل 10 درصد آرای شهرستان یا به اصطلاح حوزه فرعی را کسب و سپس بالاترین رای استان را در سبد خود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این قانون در خصوص فرد کاندیدا و چگونگی احراز صلاحیت او نیز صحبتی به میان آمده یا خیر، تصریح کرد: در خصوص التزام‌های فرد پیشنهادی بر روی این طرح از سوی یکی از نمایندگان آمد که آن پیشنهاد در کمیسیون مطرح و این طرح به همراه این پیشنهاد که می‌گوید "التزام‌های فرد صرفا با اعلام عمومی نامزد ثابت می‌شود" در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس رای آورده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 448561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟