احمدی‌نژاد به پاپ فرانسیس پیام داد !

به گزارش رکنا، وی در پیام خود با تاکید بر وحدت آفرین بودن اصل دین آورده است: پیروان پیامبران، هر یک خود دینی آفریده و موجبات تفرقه را فراهم آورده اند و متاسفانه به نام دین الهی و به ادعای پیروی از انبیاء الهی جنگ راه می اندازند، سرزمین‌ها را اشغال و ثروت ملت‌ها را چپاول می‌کنند، میلیون‌ها انسان را می‌کشند، فقر و جهل را تحمیل می کنند و فهم خود را حق مطلق و دیگران را گمراه و فاقد هر نوع حق و مستحق مجازات فرض می‌کنند.

در این پیام یکی از اهداف رسالت پیامبران را ارزانی داشتن نهایت آزادی Freedom و عدالت و کرامت به همه بشریت توصیف شده و آمده است: آیا راهی برای حل مشکلات بشریت جز بازگشت به راه حقیقی انبیاء و مدیریت انسانهای صالح از جنس و نسل انبیاء باقی مانده است و آیا وقت آن نرسیده است که رهبران مذهبی جهان گرد هم آیند و تلاش همگانی و مقدسی را برای کشف حقیقت دین و دعوت از باقیمانده انبیاء الهی، یعنی حضرت مهدی(ع) و حضرت مسیح(ع) برای بازگشت و پذیرش مدیریت جهان سازمان دهند؟

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عالی جناب پاپ فرانسیس

آقای خورخه ماریو برگولیون

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان

سلام علیکم؛

میلاد پیامبر نور و مهربانی حضرت عیسی‌ابن مریم سلام الله علیه را به پیشگاه آن حضرت و مادر گرامی‌شان، همه بشریت و جنابعالی و به ویژه به محضر شریف یگانه بازمانده از نسل انبیاء ، منجی و موعود الهی حضرت مهدی علیه السلام، تبریک عرض می‌نمایم.

همچنین امیدوارم آغاز سال (2019) همراه با برکت و رحمت و صلح و امنیت برای همگان باشد.

به خوبی استحضار دارید که خداوند متعال، انسانها را برای رشد و کمال و رسیدن به مقام خلیفه‌اللهی و تجلی‌گری اسماء و صفات الهی در این عالم خلق فرموده و همه سنت‌ها و مخلوقات را در خدمت این مقصد ارزشمند قرار داده است.

ظهور این صفات و اسماء الهی در وجود آدمیان، با تلاش برای آزادی کامل انسانها و برپایی عدالت و از مسیر وحدت و مشارکت عموم انسانها در این جهت، میسر خواهد بود.

همه پیامبران آمده اند تا اختلافات ناشی از جهل، تعصب، خودخواهی و خودبرتر بینی را از میان همه انسانها و اقوام گوناگون بزدایند و آنان را به وحدت و برادری و تلاش مشترک برای ساختن دنیایی سرشار از امنیت، عزت و رفاه برای همگان سوق دهند.

پیامبران آمده اند تا نهایت آزادی و عدالت و کرامت را به همه بشریت ارزانی کنند.

خداوند همه انسانها را بر فطرت الهی آفریده است و صرفاً یک دین را برای هدایت انسانها مقرر فرموده است. همه پیامبران اولوالعزم منادی همان دین و حامل پیامی واحد برای نوع بشر بوده اند.

آنها آمده اند تا انسانها را با همراهی خودشان از همه اسارت ها آزاد کنند و زندگی سعادتمند دنیوی و ابدی را به همگان هدیه نمایند.

پیامبران آمدند تا درگیری و تفرقه به وحدت و همدلی، جنگ و تجاوز Rape به صلح و همکاری، خودخواهی و برتری جویی به فداکاری و همراهی، کینه و عداوت به عشق و مهربانی، فقر و محرومیت به برخورداری و رفاه و ضعف و حقارت به عزت و قدرت تبدیل شود.

آنان آمدند تا ثروت ملت‌ها به جای کشتار انسانها، صرف رفاه آنان شود.

آنان آمدند تا انسانها یکدیگر را دوست داشته باشند و رشد وکمال خود را در آزادی، عزت، رفاه و کمال دیگران جستجو کنند.

آمدند تا انسانها، بزرگی خود را در تلاش برای بزرگی دیگران بیابند.

همه پیامبران در امتداد هم هستند و نه تنها هیچ اختلاف و درگیری میان آنان وجود ندارد بلکه پیام آنها نیز منعکس کننده نهایت همدلی، همکاری و مهرورزی است.

اصل دین وحدت آفرین است لیکن پیروان پیامبران، هر یک خود دینی آفریده‌اند و موجبات تفرقه را ایجاد کرده‌اند.

عالیجناب؛

امروز رهبران بزرگ مذهبی جهان، مدعی ارائه دین الهی و پیروی کامل از یک پیامبر و جانشین او هستند.

اغلب رهبران سیاسی نیز مدعی پیروی از یکی از پیامبران الهی هستند.

سوال جدی این است که اگر این ادعاها حقیقت دارد پس این‌همه تفرقه، جنگ، تجاوز، مسابقه تسلیحاتی، فقر، نفرت، بدبینی و تحقیر انسانها ناشی از چیست؟

اگر ادعاهای رهبران مذهبی و سیاسی درست است پس این شرایط محصول چیست؟

متاسفانه امروز به نام دین الهی و به ادعای پیروی از انبیاء الهی جنگ راه می اندازند، سرزمین‌ها را اشغال و ثروت ملت‌ها را چپاول می‌کنند، میلیون‌ها انسان را می‌کشند، فقر و جهل را تحمیل می کنند و فهم خود را حق مطلق و دیگران را گمراه و فاقد هر نوع حق و مستحق مجازات فرض می‌کنند.

به راستی حقیقت دین چیست؟

حقیقت این است که اصل دین نزد خداوند بزرگ محفوظ است و باید توسط انسانهایی از جنس انبیاء تبیین و بیان شود. حداکثر نقش ما این است که تلاش کنیم آن حقیقت را دریابیم و هرگز یافته‌های خود را حقیقت مطلق و یافته های دیگران را باطل مطلق فرض ننماییم.

متاسفانه، فهم پیروان انبیاء به جای دین و تعلیمات آنان نشسته و آنچنان تصلب یافته است که عده ای خود را برتر از دیگران تلقی می‌کنند و مرزهای جدایی بین انسانها و ملت‌ها و اقوام را آنچنان ترسیم و تحکیم و ترویج می‌نمایند که هیچ‌گاه جامعه بشری احساس یگانگی، همدلی و همراهی پیدا نکند.

چه کسی می‌تواند قاطعانه اعلام کند آنچه ابراز می دارد و ادعا می کند همان کلام خدا و پیامبران الهی است؟

مگر نه اینکه خداوند حضرت مسیح(ع) را به دلیل خباثت و توطئه قتل Murder او توسط مدعیان دینداری به آسمان برده و ذخیره کرده است تا روزی به اتفاق فرزند پیامبر خاتم(ص) حضرت مهدی(ع) که اتفاقاً او نیز به دلیل عدم آگاهی جامعه و خباثت و توطئه مدعیان پیروی از پیامبر خاتم(ص) برای قتل او، به فرمان الهی ذخیره شده است و در غیبت به سر می‌برد، باز گردند و ضمن معرفی حقیقت دین و راه رستگاری، بشریت را در رسیدن به اهداف الهی و انسانی و سعادت کامل راهنمایی و راهبری فرمایند.

عالیجناب؛

اگر انبیاء الهی امروز بودند در برابر قدرت‌های متجاوز، قدرت طلب و زورگو چه می‌کردند؟ آیا این وضع را تحمل می‌کردند یا با تمام وجود در برابر آنان می‌ایستادند و از مظلومین دفاع و بر حقوق انسانها تاکید می‌کردند.

آیا راهی برای حل مشکلات بشریت جز بازگشت به راه حقیقی انبیاء و مدیریت انسانهای صالح از جنس و نسل انبیاء باقی مانده است.

آیا وقت آن نرسیده است که رهبران مذهبی جهان گرد هم آیند و تلاش همگانی و مقدسی را برای کشف حقیقت دین و دعوت از باقیمانده انبیاء الهی، یعنی حضرت مهدی(ع) و حضرت مسیح(ع) برای بازگشت و پذیرش مدیریت جهان سازمان دهند؟

خوشبختانه ملت‌ها به سرعت از ظواهر دینی و مرزبندی‌های کاذب که موجب دوری و اختلاف است عبور کرده و به حقیقت دین و وحدت و همدلی روی آورده‌اند.

ارزش های مشترک و فطری بشری به سرعت در حال گسترش و اندیشه اصلاح‌گری جهانی رو به توسعه است.

متاسفانه رهبران سیاسی کشورهای بزرگ، کمتر نشانی از گرایش به ارزش‌های الهی و انسانی و احترام به حقوق اساسی ملل را بروز می‌دهند.

آنان به دنبال سیطره بر جهان و تمتع مسرفانه و مخرب بوده و برای این هدف، در صورت احساس ضرورت، آماده کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه و نابودی طبیعت هستند.

مسابقه تسلیحاتی و هزاران بمب اتم و تسلیحات پیشرفته برای کشتار و نابودی انسانها و طبیعت هرگز نمی‌تواند در مسیر انبیاء و صلاح انسانها به کارگیری شود.

متاسفانه زیاده‌طلبی آنان باعث شده تا به قواعد صیانت از محیط زیست که ثروت مشترک بشری و بستر رشد و اعتلای انسانی است تن ندهند و برای بهره‌مندی بیشتر، بی‌واهمه خانه عمومی مردم یعنی آب و خاک و هوا را در معرض تخریب گسترده قرار دهند.

ثروت خدادادی را در انحصار و یا احتکار گرفته و اکثریت مردم را در فقر نگهداشته‌اند. اگر فقط بخشی از ثروت طبیعی که حق تک‌تک انسانها است بین آنان توزیع شود، فقر و عقب ماندگی ریشه‌کن خواهد شد.

آنان در چنبره شیطان Evil نفس گرفتارند و جز به قدرت و ثروت و شهوت به چیز دیگری نمی‌اندیشند، گرچه آنان را نیز باید به این راه دعوت کرد.

این در حالی است که اندیشه سرمایه‌داری و برتری جویی نیز در تمام ابعاد آن شکست خورده و جز فقر و فاصله طبقاتی و ناامنی و کینه‌ورزی حاصلی نداشته است.

عالیجناب؛

شنیده ام که حضرتعالی در صدد ایجاد تحولات در ساختار روحانیت مسیحی و بازتعریف رابطه با مردم هستید.

به خصوص طی یکصد سال اخیر تلاش های گوناگون و نهضت های متعدد برای اصلاح مدیریت حاکم بر جهان به نفع انسانها گرچه فوایدی داشته است، لیکن نتوانسته است به مقصد برسد و شرایط را به طور اساسی به نفع انسانها و آزادی، عدالت، عشق، عزت و رفاه تغییر دهد.

توقع بی جایی نیست اگر انتظار داشته باشم که رهبران مذهبی برای بازیابی حقیقت دین، برداشتن مرزهای کاذب جدایی، دعوت به وحدت و مطالبه ظهور و بازگشت ذخایر الهی به منظور اصلاح کامل اوضاع جهان، اقدامات قاطع و راهگشایی را به عمل آورند.

ملت بزرگ ایران از هر ندای عدالت‌طلبی و آزادی خواهی با هدف همدلی و همراهی انسانها و در جهت ساختن دنیایی پر از آزادی، صلح و دوستی و عزت، استقبال و از آن حمایت خواهد کرد.

از خداوند منان استدعا دارم که همه ما را در انجام وظایف انسانی و الهی موفق بدارد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

محمود احمدی نژاد

رییس جمهور سابق ایران

۱۳۹۷/۱۰/۸

۲۹/۱۲/۲۰۱۸

کدخبر: 448454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟