خاتمی: ترامپ آبروی حضرت مسیح (ع) را می‌‌برد

حجت‌‌‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: نکته نخستی که می‌خواهم بگویم، میلاد پیامبر خداوند حضرت عیسی مسیح (ع) و هفته آینده سال نو ۲۰۱۹ میلادی است. بهترین توصیف را قرآن از حضرت عیسی (ع) بیان کرده که در سوره مریم آمده است.

اگر حضرت عیسی (ع) در جمع ما بود در خط مقدم ابراز انزجار از جنایتکاران بود

وی ادامه داد: ما مسلمانان حریم ویژه‌ای برای این پیامبر خدا قائل بوده و معتقد هستیم با ظهور حضرت حجت ابن الحسن (ع)، حضرت عیسی (ع) هم به زمین خواهد آمد و به حضرت اقتدا خواهد کرد. لیکن ضمن تبریک می‌‌گویم آبروی حضرت مسیح (ع) را حفظ کنید. متاسفانه حاکمان استکباری از جمله ترامپ Trump که می‌‌گوید من انجیل مطالعه کرده‌‌ام، آبروی حضرت مسیح (ع) را می‌‌برند. بی‌‌تردید اگر حضرت عیسی (ع) در جمع ما بود در خط مقدم ابراز انزجار از این جنایتکاران قرار داشت.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی تقویت نظام را بر خودش واجب می‌‌دانست

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری به درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی اشاره کرد و اظهار داشت: این هفته میهن اسلامی خادم و فقیه بزرگواری را از دست داد که مقام معظم رهبری بهترین تصویر را از این فرد داشتند که با هشت صفت ایشان را ستودند. به حق ایشان این ظرفیت را دارد که الگوی حوزه علمیه باشد. فقیهی که از بن جان، دین را مثل سیاست می‌‌دانست و معتقد به حاکمیت دین در صحنه بود.

خاتمی افزود: هرجا برای خدمت لازم بود، تقویت نظام را بر خودش واجب می‌‌دانست و از بن جان، ارادتمند آیت‌‌‌‌الله خامنه‌‌ای بود که البته این ارادت متقابل بود. امیدواریم حشر ایشان با امامان معصوم باشد.

تیغ قوه قضاییه علیه مفسدان اقتصادی تیز باشد

وی حادثه Incident رخ داده در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد را از حوادث Accidents تلخ هفته گذشته برشمرد و تصریح کرد: برای درگذشتگان طلب مغفرت، برای بازماندگان صبر و برای مجروحان طلب شفا داریم. امیدواریم به گونه‌‌ای عمل شود که شاهد این حوادث نباشیم. مسئولان با دقت در حال عمل هستند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: بر خودم لازم می‌‌دانم از قوه قضائیه برای جلوه‌‌های برجسته قاطعیتی که درخصوص برخورد با مفسدان اقتصادی انجام داده‌‌اند، تشکر کنم. امیدواریم این تیغ همچنان علیه مفسدان اقتصادی تیز باشد و در همه عرصه‌‌ها برای سالم‌‌سازی جامعه تلاش داشته باشند.

امیدواریم هیچ بی‌‌سوادی در کشور نداشته باشیم

خاتمی با اشاره به پویش روزه نجات خاطرنشان کرد: این حرکت، حرکت مقدسی است. تشکر می‌‌کنم از عزیزانی که این حرکت را راه انداختند. از دانشجو چنین حرکات حماسی در شرایطی که مردم مظلوم یمن در اوج مظلومیت هستند، انتظار است.

وی ادامه داد: آخرین تذکر هم نهضت سوادآموزی است که در سالگرد تشکیل آن به فرمان امام قرار داریم. این نهضت انصافا موفق بوده و امیدواریم که این حرکت تا آنجا پیش برود که هیچ بی‌‌سوادی در کشور نداشته باشیم. در اینجا تشکر می‌‌کنم از نماینده ولایت فقیه در نهضت سوادآموزی، حجت‌‌‌الاسلام قرائتی که از بدو تشکیل این نهضت خدمتگذار هستند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟