متعاقب این رویداد، دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن دلجویی از خبرنگاران، اعلام کرد که آنان به صرف رفتار نامناسب یک فرد، به توقف وظیفه حرفه‌ای و چرخه اطلاع‌رسانی رضایت نمی‌دادند.

به‌گزارش «ایران» ماجرا از آنجا آغاز شد که خبرنگاران، مطابق معمول هر هفته، پس از تحویل موبایل‌ها، ریکوردر و دوربین‌های خود به واحد «چک و خنثی» راهی گیت بعد شدند تا پس از ارائه کارت شناسایی، در اتاق انتظار خبرنگاران مستقر شوند. اما برخلاف روال معمول، مأمور حاضر در این بخش، با این توجیه که برای طی کردن فاصله 5 متری این گیت تا اتاق انتظار (یک فضای باز که تنها چند قدم تا اتاق انتظار فاصله دارد) حتماً باید یک «نیروی آماده» از نهاد هم حاضر باشد، مانع از عبور خبرنگاران شد.

در این هنگام، آمدن یک یک خبرنگاران به این گیت، سبب شد ناخواسته تجمعی از خبرنگاران شکل بگیرد؛ چرا که برخلاف هفته‌های قبل، این بار نمی‌توانستند از این گیت عبور کنند. این تجمع، درنهایت اعتراض خبرنگاران نسبت به این رویه بی‌سابقه را به‌دنبال داشت. در این حین، میان برخی از مأموران حفاظت و برخی از خبرنگاران درگیری لفظی صورت گرفت که درنهایت در یک تصمیم جمعی، همه خبرنگاران حاضر تصمیم گرفتند در اعتراض به رویه غیرمعمول جدید، از پوشش اخبار حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت خودداری کنند. ساعتی پس از قرارگرفتن خبر این تصمیم خبرنگاران حوزه دولت روی خروجی خبرگزاری‌ها، دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تأسف از آنچه دیروز موجب رنجش برخی از خبرنگاران محترم حوزه دولت شده است، ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی‌های بیشتر مسئولان مرتبط، این گونه مشکلات حل شود.

در این اطلاعیه آمده است: «از بابت مشکل پیش آمده از همه خبرنگاران محترم دلجویی می‌کنیم اما انتظار داریم خبرنگاران عزیز و محترم حوزه دولت که همواره با نهایت صبوری و همراهی و همدلی، اخبار دولت را پوشش داده‌اند، به صرف رفتار نامناسب یک فرد، به توقف وظیفه حرفه‌ای و چرخه اطلاع‌رسانی رضایت نمی‌دادند. اتفاقی که دیروز در خصوص ورود خبرنگاران محترم به حیاط دولت برای پوشش خبری افتاد اگرچه هیچ ارتباطی به نهاد ریاست جمهوری، اعم از معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر و دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ندارد؛ موجب تأسف شد و تمامی مساعی به عمل خواهد آمد تا با هماهنگی‌های بیشتر مسئولان مرتبط، از تکرار مسائل مشابه این چنینی جلوگیری شود. درعین حال قصور یک نفر نباید به گونه‌ای جلوه داده شود که خدای نکرده مأموریت‌ها و زحمات مجموعه نیروهای محترم و مسئول در برقراری امنیت و نظم زیر سؤال برود.» اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 447828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟