برگزاری رزمایش مشترک  با روسیه در آینده‌ای نزدیک

به گزارش رکنا، امیر دریادار حسین خانزادی در قالب دومین کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با ژنرال «اسیپوف» معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و هیات همراه در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش دیدار کرد.

امیر دریادار حسین خانزادی پس از این دیدار با حضور در جمع خبرنگاران، محور این دیدار را توسعه همکاری‌های نیروهای دریایی دو کشور عنوان کرد که در سال‌های گذشته روند خوبی داشته است.

وی افزود: ما به دنبال شتاب دادن و توسعه همکاری‌ها در دو حوزه ژئوپلیتیکی دریای خزر و ناوگان جنوب هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: محور مذاکرات با مقامات نظامی روس، بر اساس تعاملات در دریا در حوزه‌های عملیاتی، فنی، آموزشی، تبادل ناوگروه‌ها و برگزاری رزمایش‌های تاکتیکی و رزمایش مقابله با دزدی theft دریایی در دریای جنوب بود.

دریادار خانزادی یادآور شد: همانطور که در گذشته همکاری‌هایی با کشور روسیه داشتیم در آینده این همکاری توسعه می‌یابد.

وی ادامه داد: امیدواریم این روابط در راستای امنیت جمعی توسعه بیشتری به ویژه مناطق مورد علاقه در دریای جنوب داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: خزر دریای صلح و دوستی است و ما متعهد هستیم این شرایط را حفظ کنیم.

دریادار خانزادی با بیان این که نیروهای دریایی کشورهای همسایه دریای خزر به عنوان نمایندگان دولت‌ها برای توسعه همکاری‌ها تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: دولت‌های کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینه «توسعه همکاری‌ها» توافق کرده‌اند و ما نیز بر اساس آن توافق عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: هر ساله اجلاس دریا با حضور فرماندهان کشورهای حاشیه خزر برگزار می‌شود و در رابطه چگونه همکاری‌های برای صلح و دوستی نیز در این اجلاس گفت‌وگو می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال همکاری ایران و روسیه در زمینه ساخت زیردریایی، تصریح کرد: حوزه ساخت زیردریایی برای بسیاری از کشورها مهم است و جمهوری اسلامی ایران نیز در ساخت زیردریایی پیشگام محسوب می‌شود. در این زمینه با روسیه نیز گفت وگوهایی خواهیم داشت.

دریادار خانزادی بیان کرد: ما به این فناوری در سطح بالایی دست پیدا کرده ایم و نخستین زیر دریایی کلاس متوسط بومی ایران را در کمتر از یک ماه آینده به ناوگان دریای جنوب ملحق خواهیم کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟