سیاست‌های جنجالی ترامپ به درخت ملی کریسمس آمریکا هم رحم نکرد+ تصاویر

به گزارش رکنا، خبرگزاری فرانس پرس، درخت کریسمس در پارک ملی واشنگتن دوشنبه شب به علت تداوم اختلاف نظر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و سنا درباره لایحه بودجه و در پی آن تعطیلی بخشی‌هایی از دولت آمریکا خاموش شد.

چراغانی درخت ملی کریسمس در واشنگتن در حالی دوشنبه شب خاموش شد که حدود یک ماه پیش با حضور ترامپ Trump از این نماد ملی کریسمس در آمریکا رونمایی شده و چراغ‌های آن روشن شده بود. اما اکنون خاموشی آن به نمادی از ناکارآمدی کاخ سفید در دومین سال ریاست جمهوری ترامپ تبدیل شده است.

پارک ملی واشنگتن هم یکی از بخش‌های دولتی در آمریکا است که به علت تامین نشدن بودجه تعطیل شده است.

9156672_945

ترامپ و سنای آمریکا درباره لایحه بودجه این کشور با هم اختلاف نظر دارند. ترامپ پنج میلیارد دلار اضافی در لایحه بودجه سال جدید برای ساخت دیوار مرزی (با مکزیک) درخواست کرده که این درخواست با مخالفت نمایندگان سنا مواجه شده است.

هر چند قرار است امروز سه‌شنبه کاخ سفید و سنا بار دیگر درباره لایحه بودجه با هم گفتگو کنند، ممکن است اختلاف میان ترامپ و سنا درباره لایحه بودجه جدید آمریکا تا ماه ژانویه یعنی زمانی که کنگره جدید کار خود را شروع کند ادامه یابد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک را یکی از شعار‌های اصلی انتخاباتی خود اعلام کرده بود و بخشی از جمهوری‌خواهان آمریکا هم از این ایده ترامپ حمایت می‌کنند و معتقد هستند که مهاجران غیرقانونی در آمریکا از کنترل خارج شده‌اند؛ اما دموکرات‌ها و برخی از جمهوری خواهان در کنگره آمریکا این طرح را غیرعملی، غیرضروری و عامل تشدید نفرت از کشور‌های آمریکای مرکزی می‌دانند و با آن مخالف هستند.

تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا به بی‌ثباتی در بازار‌های مالی آمریکا و مناطق دیگر منجر شده است. هفته گذشته برای ترامپ هفته پرآشوبی بود. چون در پی اعلام خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، هم جدایی خود از دولت ترامپ را اعلام و استعفا کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟