گروهی برای تضعیف مرجعیت و حوزه ‏ها تلاش می‎کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی دفتر آیت‎الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه همه باید قدر این انقلاب را بدانیم و در حفظ و تقویت آن بکوشیم، اتحاد مردم را از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: قبل از انقلاب همه دست به دست هم دادند و باعث شدند تا انقلاب به ثمر بنشیند، در رفراندوم جمهوری اسلامی نیز 98 درصد مردم رأی مثبت دادند، اگر این اتحاد تبدیل به اختلاف شود، بدانید ما منحرف خواهیم شد، باید روز به روز این اتحاد را حفظ کرد، اتحاد با شعار نیست؛ باید عوامل اختلاف را از بین برد و الا با شعار اتحاد حاصل نخواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم مراقبت نسبت به آسیب‌‌هایی که می‌‌تواند برای انقلاب و کشور ایجاد مشکل کند، تحزب و ترجیح منافع جناحی بر منافع ملی را یکی از این آسیب‌‌ها دانست و اضافه کرد: متأسفانه علائم این مسأله بعضاً در گوشه و کنار پدیدار شده است؛ عده‎ای که کاری به پیشرفت نظام و کشور ندارند و تنها منافع گروه و حزب‌شان برای‎شان مهم است، این که هر گروهی به فکر منافع خودش باشد آسیب بزرگی به انقلاب وارد می‎کند.

وی تجمل‌گرایی و زندگی اشرافی را از دیگر آسیب‎های متوجه انقلاب ذکر کرده و تصریح کرد: اشرافیگری و زندگی تجملاتی فکر انسان را مشغول می‌کند، بویژه در دوران تحریم، ساده‎زیستی اهمیت مضاعفی پیدا می‌‌کند، اگر چنین روحیه‎ای و سبک زندگی‌‌ای نباشد، مشکلات حل نمی‌‌شود. وی بیان کرد: آسیب دیگر فاصله گرفتن از مردم است؛ فاصله گرفتن از توده‌های مردم بزرگ‌ترین آسیب است؛ قبل از انقلاب کسی باور نمی‎کرد بتوان در برابر تشکیلات شاهنشاهی با آن هیمنه ایستاد اما تکیه بر مردم بویژه اقشار مستضعف و محروم سبب شد که آن رژیم ساقط شود.

مکارم شیرازی تأکید کرد: آسیب دیگری که اخیراً پدیدار شده، این است که گروهی برای تضعیف مرجعیت و حوزه‌ها تلاش می‎کنند، اینها یک نفر و چند نفر هم نیستند، منافع خود را در این می‎دانند که حوزه و مرجعیت تضعیف شود، گاهی در مراکز حساس هم نفوذ می‎کنند این را باید مراقب باشیم. وی با تصریح بر این نکته که ما هرچه داریم از حوزه‌هاست، تصریح کرد: حضرت امام براساس مرجعیت توانست انقلاب را به پیروزی برساند، مرحوم آیت‎الله کاشانی نتوانست کاری بکند و مظلوم هم واقع شد، لکن امام با تکیه بر مرجعیت به میدان آمد و انقلاب به ثمر نشست؛ در عراق می‎بینیم مرجعیت چه کارهای مهمی انجام می‎دهد و چه مشکلاتی را حل می‌‌کند. باید مراقب باشیم این مسأله هم ادامه پیدا نکند و نباید اجازه دهیم عده‌‌ای بین نظام، حوزه‌‌ها و مرجعیت فاصله بیندازند؛ همه باید در کنار هم باشیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟