تداوم تحریم ها احتمال آزمایش موشکی کره شمالی راافزایش می دهد

به گزارش رکنا، به نوشته این هفته نامه آمریکایی، کره شمالی پنجشنبه گذشته در اظهاراتی خصمانه اعلام کرد، آمریکا باید معنی دقیق عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای را مشخص کند، این عاری سازی باید شامل از بین بردن همه سرچشمه های تهدید هسته ای، اعم از کره جنوبی، شمالی و همه مناطق حوالی شبه جزیره کره باشد.

این هفته نامه با اشاره به اعتراض پیونگ یانگ به حضور تجهیزات هسته ای آمریکا در گوام و ناوگان زیردریایی های با قابلیت حمل موشک های بالستیک دارای کلاهک هسته ای در آب های غرب اقیانوس آرام، افزود، نکته مهم این است که کره شمالی علاوه بر واقف بودن به این مساله که آمریکا هرگز زیردریایی های خود را از اقیانوس آرام خارج نمی کند، این را نیز می داند که تهدید هسته ای پیونگ یانگ، چین و روسیه برای آمریکا، حضور آمریکا را به عنوان یک نیروی بازدارنده ضروری می سازد.

'کیم جونگ اون'، رهبر کره شمالی که پس از دیدار ژوئن با 'دونالد ترامپ'، رئیس جمهوری آمریکا، و توافق دوجانبه بر سر خلع سلاح هسته ای و توقف کامل برنامه موشک بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ به لغو برخی تحریم های این کشور امیدوار شده بود، با ادامه تحریم ها و استمرار وضعیت بحرانی اقتصاد این کشور به تغییر شرایط بازی با آمریکا نیاز دارد و برای این کار دو گزینه در اختیار دارد. کیم هم می تواند دست به تعطیلی تاسیسات موشکی و هسته ای خود بزند و از امریکا امتیاز بگیرد و هم می تواند با در پیش گرفتن شیوه سال 2017، موشک جدیدی را آزمایش و برای واداشتن آمریکا به دادن امتیازات جدید تلاش کند.

در بخش پایانی این مقاله آمده است، احتمالا کیم گزینه دوم را انتخاب می کند زیرا این کار امکان بهبود توان و برد موشک های بالستیک قاره پیمای کره شمالی را فراهم می کند. پیونگ یانگ با وجود تعلیق آزمایش های موشکی اش، برای بهبود شرایط سیستم های پرتاب، هدف گیری و قابلیت گریز موشک های حامل کلاهک هسته ای دارای قابلیت بازگشت به جو تلاش می کند. استفاده از این تجهیزات به عنوان تهدید جدید مستلزم آزمایش آنهاست.

از این رو، ترامپ Trump باید دست به کار شود و عواقب یک آزمایش جدید موشکی و گسست روند دیپلماتیک را برای کیم، 'شی جین پینگ' و 'ولادیمیر پوتین'، روسای جمهوری چین و روسیه به طور شفاف توضیح دهد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟