نتانیاهو: حمایت‌های آمریکا باعث افزایش اقدامات اسرائیل علیه ایران در سوریه شد

به گزارش رکنا، نتانیاهو سعی کرد که به مردم اسرائیل اطمینان خاطر دهد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به امنیت اسرائیل آسیب نخواهد زد.

او گفت ما به اقدامات در سوریه برای بازداشتن ایران از تقویت نظامی خود ادامه می‌دهیم. نتانیاهو در یک نشست سه جانبه با همتایان یونانی و قبرسی خود گفت ما تلاش های خود را کاهش نمی دهیم، ما تلاش های خود را افزایش می دهیم. من می دانم این کار را با پشتیبانی کامل آمریکا انجام خواهیم داد.

جروزالم پست می نویسد که نتانیاهو افزود ارتش اسرائیل به نابود کردن تونل های فرامرزی حزب الله در مرزهای شمالی ادامه می دهد. او گفت این تونل ها بدست حزب الله و با پشتیبانی و حمایت مالی ایران ایجاد شده است. او این موضوع را تار شبکه ای تجاوزهای ایران در منطقه توصیف کرد که اروپا و جهان را نیز به وحشت انداخته است.

به گزارش جروزالم پست، روسیه نیز توجهش به مرزهای شمالی اسرائیل جلب شد و هیئتی پارلمانی از روسیه مناطقی که تونل های حزب الله در آنها زده شده، بازدید کرد.

نتانیاهو برای بار دوم این هفته در مورد سوریه با دونالد ترامپ، به صورت تلفنی صحبت کرد. دفتر نخست وزیر اسرائیل گفت دو رهبر درباره راه های ادامه همکاری مشترک آمریکا و اسرائیل علیه تجاوز Rape ایران گفتگو کردند.

جروزالم پست اما می نویسد که دونالد ترامپ Trump به طور علنی در توئیتر روشن ساخت که او طرفدار عملیات نظامی برای متوقف کردن تهدیدات در خاورمیانه نیست. جروزالم به نقل از اظهارات روز پنجشنبه مقامات آمریکایی نویسد که آمریکا احتمالا کمپین هوایی خود علیه داعش ISIS در سوریه را متوقف می کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟