مک گورک ثابت کرد ترامپ تا چه اندازه بی کفایت و خطرناک است

به گزارش رکنا، «بن رودز» که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما مشاور امنیت ملی وی بود، در واکنش به استعفای «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش، در توئیتر نوشت: مضاف بر این حقیقت که برت مک گورک بیش از هر شخص دیگری در شکل گیری ائتلاف ضد داعش ISIS نقش داشت باید به این حقیقت اشاره کنم که شما «ترامپ» حتی این را درک نکردید که چگونه نماینده تان در ائتلاف ضد داعش ثابت کرد شما یک شخص بی کفایت، خطرناک و خود شیفته هستید.

در آخرین تحولات داخلی دولت آمریکا، برت مک گورک به دلیل مخالفت با سیاست های نظامی ترامپ Trump در خصوص سوریه، از سمت خود کناره گیری کرد.

در واکنش به این تحولات اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با دفاع از سیاست خارجی که در قبال سوریه اتخاذ کرده است، با لحنی تحقیرآمیز از استعفای نماینده ویژه کاخ سفید در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش انتقاد کرد.

«برت مک گورک» دومین مقام نظامی بعد از جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا است که در اعتراض به تصمیم ناگهانی ترامپ مبنی بر خروج نظامیان این کشور از سوریه، استعفا می‌دهد.

در همین رابطه، ترامپ در پیامی توییتری نوشت: برت مک گورک که من اصلاً نمی‌شناسمش، در سال ۲۰۱۵ از سوی اوباما به این سمت انتخاب شد. کار وی قرار بود در فوریه ۲۰۱۹ خاتمه یابد اما درست قبل از رفتن استعغا داد. دنبال جلب توجه بود؟ این درحالی است که رسانه‌های جعلی از موضوع به این بی‌اهمیتی چنان داستان بزرگی ساخته‌اند!اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟