دولت آمریکا مجددا تعطیل شد

به گزارش رکنا، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، رایزنی میان کاخ‌سفید و کنگره برای حل اختلاف بر سر بودجه دیوار امنیتی مکزیک و آمریکا بی‌نتیجه ماند. دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بودجه پنج میلیارد دلاری را برای احداث دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک مطالبه کرده است، اما کنگره با این خواسته بودجه‌ای مخالف است.

از نیمه شب به وقت آمریکا (هشت و نیم صبح به وقت تهران) فعالیت بخش‌هایی از سازمان‌های دولتی آمریکا متوقف شد و این سازمان‌ها باید با حداقل نیروی ممکن به فعالیت خود ادامه دهند زیرا بودجه لازم برای فعالیت آنها از جانب کنگره تامین نمی‌شود.

این برای نخستین بار در چهل سال گذشته است که سه مرتبه به صورت متوالی چنین اتفاقی برای دولت آمریکا رخ می‌دهد.

ترامپ پیش از این تهدید کرده بود اگر کنگره ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک اختصاص ندهد، با عدم امضای لایحه بودجه، اجازه می‌دهد که دولت تعطیل شود. او قبلاً از امضای لایحه مصوب سنا که در آن بودجه‌ای برای ساخت دیوار در نظر گرفته نشده، خودداری کرد و از کنگره خواست لایحه تازه‌ای تصویب کند.

با این تعطیلی، کارکنان وزارتخانه‌های امنیت داخلی، دادگستری، امور خارجه، کشور، کشاورزی، مسکن و ادارات دولتی به مرخصی اجباری فرستاده شده و فعلا به آن‌ها حقوقی پرداخت نمی‌شود.

نانسی پلوسی، رئیس اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به پرداخت نشدن حقوق ۸۰۰ هزار کارمند فدرال، گفت به تعطیلی کشیده شدن دولت ترامپ Trump به مردان و زنانی که امنیت آمریکا را حفظ می‌کنند، صدمه می‌زند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟