به گزارش رکنا، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه های این هفته آبدان در استان بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درابتدای درس خارج از فقه اظهار داشت : رهبری با توجه به حدیثی از پیامبر اسلام (ص)هشداری به مسئولین دادند.

5

مشروح خطبه اول:

اول خودم و سپس همه شما سروران نمازگزار را توصیه و تأکید می کنم به رعایت تقوای الهی ، انجام همه دستورات پروردگار و ترک همه گناهان

در ادامه مباحث سیره پیامبر اسلام (ص) به این روایت نورانی در بحث تربیت فرزندان رسیدیم که مهم است پدران و مادران دقت کنند که اگر فرزند نوجوان ندارند به دیگران توصیه کنند. به دلیل عدم رعایت توصیه های پیامبر از برخی جوانان خود ناراحتیم.

پیامبر اسلام فرمود در 7 سال اول فرزند شما آقا است و باید شما نقش خادم داشته باشید. ایشان خود نیز به این مورد توجه ویژه داشتند.

در 7 سال دوم پیامبر می فرماید: شما حاکم و فرمانده هستید و فرزند خدمتکار می شود. یعنی ما باید دستور دهیم و فرزند اطاعت کند. برخی مواقع این موارد عکس می شود، 7 سال اول ما آقا می شویم و 7 سال دوم فرزند آقا می شود. نباید در 7 سال دوم به خواسته های او تن دهیم، زیرا خدا او را آماده پذیرش دستورات ما کرده است. پس باید قاطعانه در مقابل خواسته های او بایستیم. بدانیم چه کاری می کند، رفتارهای او را کامل زیر نظر بگیریم. این دوره، دوره ادب کردن است. متاسفانه در آموزش و پرورش ما فرهنگ اسلامی اجرایی نمی شود. به سبک غربی ها عمل می شود، باید مربیان در دوره دبستان سختی ها را به فرزندان بچشانند و ادب و احترام به والدین را بیاموزند. او را مجبور به یادگیری کنیم، روحیه طغیان و سرکشی در این دوره سرکوب شود. ما فرمانده هستیم، و فرزند باید احترام بزرگتر را یاد بگیرد، و بدون اجازه ما هیچ کاری انجام ندهد. بعضی اوقا مشاهده می کنیم که فرزند سختی را نمی چشد، وقتی یک جوان در ابتدای جوانی و کار از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند، به دوره قبل برمی گردد. امروز برخی والدین نقش نوکر برای نوجوانان را بازی می کنند. فرزند باید بداند یک لقمه نان خوردن چقدر سخت است. اردوهایی با شرایط سخت برای آنها ترتیب داده شود تا در دوران جوانی بتوانند موفق باشند.

مشروح خطبه دوم:

باردیگر خودم و شما نمازگزاران عزیز را توصیه می کنم به رعایت تقوای الهی ، انجام همه دستورات پروردگار عالم و ترک همه گناهان برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت.

رهبر بزرگوار در ابتدای درس خارج فقه با توجه به حدیثی از پیامبر اسلام هشداری به مسئولین دادند و فرمود: پیامبر می فرماید اگر کسی بر 10 نفر یا بیشتر حکومت داشته باشد در قیامت به صورت عادی وارد محشر نمی شود، با غل و زنجیر وارد می شود، اگر درست عمل کرده بود زنجیر از او بر می دارند و اگر درست عمل نکرده بود زنجیر او اضافه می شود. برخی خود را به آتش می زنندکه به ریاست برسند. ریاست در اسلام نگاه تکلیف گرایی است. خودم دوره دوم ریاست جمهوری تصمیم نداشتم، امام فرمود بر شما واجب عینی و تعینی است. این نگاه باعث می شود در نظام اسلامی شایسته سالاری حاکم شود و مشکلات مردم حل شود.

کسی که احساس تکلیف کرده ، در انتخابات شرکت کند، دلش می خواهد رقیبش رای بیاورد تا مسئولیت از او برداشته شود. همه مسئولین باید بدانند که مردم آقا هستند و مسئولین نوکر آنها هستند. امام می فرماید مسئولین باید واقعا بدانند که خدمت کار هستند. شما مسئولین اگر خدمت نکنید همان کار امریکا انجام داده اید.

پس از برخورد ناشایست یک نماینده با کارمند گمرک، مجلس شورای اسلامی در این برهه مهم وقت خود را صرف بررسی و حمایت از این نماینده می کند.

رهبری معظم سال گذشته فرمود: وظیفه دارم خطر ارتجاع را به مردم گوشزد کنم، یعنی انقلابیون سست شده، متوقف شوند و به عقب برگردند. اگر ما به سمت اشرافی گری ، برویم، امید به خارج داشته باشیم، ارتجاع است.

نخبگان و مدیران توجه کنند. مردم با حساسیت رفتار مسئولین را دنبال کنند و نباید اجازه دهند که مسئولین متوهم شوند. اگر ارتجاع بیفتد آدم های انقلابی سرکار هستند اما مسیر انقلاب تغییر کرده است. انقلاب یعنی دگرگونی به سمت هدف بالا است . دعوا برسر تاج و عمامه نیست، اگر آخوند هم مانند شاه ادعای ریاست داشته باشد فرقی با هم ندارد.

سال 57 انقلاب متولد شده، و روز به روز به اهداف خود نزدیک تر شده است. امروز که انقلاب 40 ساله شده یعنی ابتدای جوانی آن، برخی مسئولین حرکت انقلاب را کند می کنند، مسئولی که دنبال اشرافی گری است و نسبت به مردم بی اعتنا است، آنها ضد انقلاب هستند، مسئولی که خود را جدای از مردم می داند. ما باید در انتخاب ها توجه کنیم، کسی را انتخاب کنیم که انقلاب را به جلو ببرد.

امام علی (ع) نسبت به فرمانداران سخت گیر است. باید در نظام اسلامی زندگی سطح پایین داشته باشند، ولی مردم در بهترین وضعیت باشند. در نظام اسلامی باید مردم به رفاه کامل برسند، اما مسئولین نباید استفاده کنند، این دیدگاه اسلام است. همواره امام و رهبری خط را روشن می کنند.

امروز نباید این مشکلات را داشته باشیم، افراد انقلابی هستند، اما برخی اجازه نمی دهند که افراد انقلابی امور را در دست بگیرند. اگر مدیریت در دست افراد انقلابی باشد، مانند آنچه در زمینه موشکی که از همه جلو زدیم ولی در خودرو که به دست انقلابی ها نیست به جایی نرسیده ایم. بیدار باشیم، انقلاب رو به جلو می رود، حرکت کند می شود اما هیچ کسی نمی تواند جلوی حرکت این انقلاب را بگیرد.

چشم خود را باز کنیم، امروز امریکا در حال افول است، می خواستند بشار اسد را در سوریه بردارند، اما امروز خودشان دارند خارج می شوند، در یمن همین طور، حزب الله که روزی همه می خواستند با اسراییل آن را نابود کنند، جلوی همه ایستاده است. در اروپا مردم بیدار شده اند، کسانی که در کشور نگاهشان به غرب است بدانند که ملت با آنها همراهی نمی کنند . این ملت با این رهبری پرچم انقلاب را به دست امام زمان خواهند داد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 446371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟