قضات نمونه معرفی می شوند

به گزارش رکنا، حجت الاسلام هادی صادقی روز چهارشنبه درباره تکریم ارباب رجوع و معرفی قضات نمونه افزود: اسامی قضات نمونه گفته نمی شود و این موضوع یکی از ضعف‌های رسانه ای ماست و امیدواریم به تدریج برطرف شود تا بتوانیم اسامی قضات برجسته را معرفی کنیم.

وی افزود: در این زمینه هنوز ساز و کار خوبی درست نشده ولی در معاونت فرهنگی قوه قضاییه پیش نویس دستورالعملی را تهیه کرده و برای آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه فرستاده ایم تا در دستور کار مسئولان عالی قضایی قرار گیرد و به تصویب برسد.

صادقی اضافه کرد: ما باید خوب ها را ترویج کنیم و مردم باید الگوهای خوب را بشناسند. یعنی این افراد باید هم درون دستگاه قضا شاخص شوند تا دیگران از آنان الگو بگیرند و هم بیرون از قوه مردم بدانند که این همه قضات شریف با زحمت های طاقت فرسا و دقت نظرهای بالا برای احقاق حق تلاش می کنند. حق این افراد نباید تضییع شود و حق قضات در مجموعه کشور باید بیش از این پاس داشته شود.

معاون قوه قضاییه افزود: البته تعدادی اندک از افراد فاسد در دستگاه قضا وجود دارند که اسامی تعدادی از آنان اعلام شده و برخی نیز که جرم Crime های کمتری مرتکب شده اند، از دستگاه قضایی منفک شده. سالانه تعدادی از قوه قضاییه منفک می شوند و برخوردهای با آنها نیز سختگیرانه است ولی بیشتر این افراد در بوق و کرنا شده‌اند.

صادقی اضافه کرد: شاید ده‌ها برابر از افراد فاسد، قضات و نیروهای خوب و سالم در دستگاه قضا مشغول به خدمت هستند که کمتر درباره آنها حرفی زده می‌شود و تبلیغات در مورد آنها صورت نمی‌گیرد و به جامعه معرفی نمی شوند. مثلا برخی قضات رشوه های میلیاردی را نمی‌پذیرند و باید این افراد که فراوان هم هستند به جامعه معرفی شوند.

وی افزود: بعضی از قضات با دقت نظر برای مجازات افراد به بررسی پرونده می پردازند و از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده می کنند که کاری بسیار زیبا و ارزشمند است. چون به جای اینکه یک نفر را زندانی Prisoner کنند و خانواده آن فرد را عذاب دهند و مجرم را ماه ها در زندان Prison نگه دارند، یک کار مفید و سازنده از او می خواهند که با این کار هم از خانواده جدا نشده و هم کار مفیدتری را انجام می دهد و ارتقای اجتماعی نیز پیدا می‌کند.

معاون قوه قضاییه اضافه کرد: ما قضاتی داریم که به صلح و سازش می پردازند و به جای اینکه دعواهای آنها زمان دار شود، از همان ابتدا سازش می دهند که اینها جایی گفته نمی شود. بخشی از برنامه های معاونت فرهنگی قوه قضاییه در همین راستاست که بتوان به تدریج این افراد را در جامعه معرفی کرد و سطح اطلاع مردم را از این کارهای ارزشمند ارتقاء داد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟