غیبت ۱۹ نماینده استان اصفهان در جلسه علنی مجلس

به گزارش رکنا، رئیس مجلس ایران در حالی این مطلب را در جلسه علنی مجلس اعلام کرد که ۱۹ نماینده استان اصفهان در جلسه علنی روز یکشنبه حضور نداشتند.

زهرا سعیدی، نماینده مبارکه در مجلس در مورد غیبت نمایندگان استان اصفهان در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: «نمایندگان اصفهان صبح امروز یکشنبه در جلسه علنی مجلس حاضر نشدند و هم اکنون برای توضیح مشکل خود در دفتر آیت‌الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان حضور پیدا کردند.»

نمایندگان اصفهان حدود ۱۰ روز پیش در اعتراض به حذف بودجه تامین آب شرب استان به طور دسته جمعی از سمت خود استعفاء دادند. آنها اعلام کرده بودند که از زمان ارائه این استعفاء در صحن مجلس و کمیسیون های تخصصی آن حضور نخواهند یافت.

نادر قاضی Judge پور، نماینده ارومیه در مجلس در تذکری آئین نامه ای در جلسه علنی روز یکشنبه در مورد استعفای همکاران خود از استان أصفهان گفت: «با توجه به این که نمایندگان اصفهان امروز در مجلس حضور پیدا نکردند لازم است از آنها برای حل مشکلاتشان دعوت کرد.»

وی افزود: «نمایندگان اصفهان افرادی پرتلاش و متدین هستند. باید از آنها برای حضور در مجلس دعوت شود همچنین مشکلات آب استان اصفهان بخصوص زاینده رود را حل کنیم.»

استعفای جمعی نمایندگان مجلس در سالهای گذشته چندین بار اتفاق افتاده است اما تمامی آنها با چانه‌زنی های گوناگون به مرحله طرح در صحن علنی نرسیدند.

استعفای جمعی ۱۸ نماینده استان فارس در اعتراض به انتخاب استاندار جدید فارس در سال ۱۳۹۴ و استعفای جمعی ۱۸ نماینده استان خوزستان در سال ۱۳۹۲ در اعتراض به کاهش بودجه عمرانی استان خوزستان از جمله این استعفاهای دسته جمعی بود که با چانه زنی های مختلف به مرحله طرح در صحن علنی مجلس نرسید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟