واکنش سوریه به پیش‌نویس قطعنامه عربستان در مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش رکنا، ‌به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در پنجاه و پنجمین نشست کمیته‌ سوم حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت‌: سوریه با سیاسی کردن بند وضعیت حقوق بشر و متوسل شدن برخی هیات‌های دائم به مطرح کردن پیش نویس قطعنامه‌هایی که کشورهای عضو را هدف قرار می‌دهد، مخالف است. این پیش نویس ها تنها به دلایل سیاسی ارائه می‌شوند و واقعیت این است که محتوای پیش نویس قطعنامه عربستان ناهماهنگ است و حقایق را نادیده گرفته و چهره دولت سوریه و نهادهای قانونی آن را خدشه‌دار می‌کند.

وی افزود: جای تعجب دارد که تعدادی از کشورهای عضو که خود از اعضای ائتلاف بین‌المللی آمریکا هستند، این پیش نویس قطعنامه را ارائه می‌کنند؛ ائتلافی که مرتکب بدترین جنایت‌ها شده و حقوق بشر را در سوریه نقض کرده است. این ائتلاف شهر رقه را ویران کرده و هزاران تن از ساکنان آن را که اجسادشان هم چنان در زیر آوارها باقی‌ مانده به قتل Murder رسانده است. این کشورها همچنین پل‌ها، زیر ساخت و نیروگاه‌های کشور من را ویران کرده‌اند.

الجعفری خواهان هوشیاری نسبت به اقدامات برخی از کشورهای عضو برای سیاسی کردن مکانیزم حقوق بشر و به کارگیری آن به عنوان ابزاری برای فشار بر دیگر کشورها شد.

الجعفری گفت‌: رای گیری درباره این پیش نویس اقدامی خصمانه علیه دولت سوریه است و دمشق هرگز از حقوق خود مربوط به حاکمیت ملی و اتخاذ اقدامات علیه کسانی که این پیش نویس را ارائه و به آن رای می‌دهند، کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه‌ داد: من به عربستان یا کشورهای عربی دیگر که این پیش نویس قطعنامه را تهیه کرده‌اند، پیوستن اسرائیل به آنها را تبریک می‌گویم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟