رفع تصرف ۲۶۷۵ هکتار از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، به گزارش روابط عمومی دادگستری استان سیستان وبلوچستان حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی استان اظهار کرد: طبق گزارشات متولیان امر شورای حفاظت که عملیات رفع تصرف اراضی دولتی را انجام دادند از ابتدای سال تا کنون ۲ هزار و ۶۷۵ هکتار از اراضی دولت در عرصه منابع طبیعی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در استان رفع تصرف شده که حدود هزار هکتار مربوط به سه ماهه سوم بوده است که رفع تصرف شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۹۱ حلقه چاه آب کشاورزی غیر مجاز در اراضی منابع طبیعی استان حفر شده بود که پلمپ و مسلوب و المنفعه شده و پیش بینی می شود تا پایان سال به دو برابر هم برسد.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: در تصرفات اراضی عملکرد سازمان‌ها و نهادهای دولتی مد نظر است که نظارت‌ها را گسترش دهند و اجازه ندهند اراضی دولت توسط افراد سود جو تصرف شود وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از تصرف اراضی دولتی در دستور کار قرار دارد گفت: روند تصرف غیر مجاز اراضی به نسبت سال های گذشته کمتر شده است و از تمامی مردم استان تقاضا داریم با توجه به اینکه منابع موجود در استان هم اراضی و آب مربوط به دولت و آحاد جامعه است، هرکس قصد استفاده دارد باید از طریق قانونی اقدام کند تا کارهای کارشناسی انجام شود.

وی گفت: تصرف غیر قانونی اراضی موجب می شود مردم بعد ها هزینه های زیادی را متحمل شوند به همین دلیل مراجعه کنند به سازمان ها و مراجع ذیربط تا بتوانند از خدمات استفاده کنند. وی گفت: همچنین افراد سودجویی که همیشه هستند و اقدام به تصرف غیر مجاز می‌کنند نیز معرفی شوند تا برخورد های قانونی با آنها صورت گیرد.

وی در زمینه منازل مسکونی سازمانی که در اختیار کارکنان دولتی قرار می‌گیرد نیز گفت: طبق مقررات سازمانی واگذاری این زمین‌ها خلاف ضوابط است و در همین راستا کارگروهی در استان شکل میگیرد تا این موضوع نیز پیگیری شود و این منازل بسته به شرایط در اختیار برخی از کارکنان قرار گیرد در غیر اینصورت منابع بیت المال باید در اختیار بیت المال قرار گیرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟