چین مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد

به گزارش رکنا، 'لو کانگ' روز شنبه با انتشار بیانیه ای با اشاره به تصویب لایحه «ورود برابر به تبت» در کنگره آمریکا گفت این اقدامی متکی بر چشم پوشی از وقایع عینی موجود و مداخله در امور داخلی چین و مغایر اصول روابط بین المللی است.

او گفت: چین قاطعانه با آن مخالفت می کند و با جدیت خواستار برقراری گفت و گو با آمریکا در این باره است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: امور مربوط به تبت از امور داخلی چین است و مداخله دیگر کشورها در آن برای چین پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه اتباع خارجی با انجام تشریفات لازم می توانند وارد تبت شوند تاکید کرد هر سال تعداد زیادی چینی و شهروند خارجی برای دیدار، گردشگری و تجارت وارد تبت می شوند.

لوکانگ تصریح کرد: از سال 2015 به این سو نزدیک به 40 هزار آمریکایی از جمله نمایندگان و رهبران سنا و مجلس نمایندگان به تبت سفر کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین انتقاد از پکن به عنوان موضوع لایحه جدید کنگره آمریکا را کاملا بی پایه دانست و تاکید کرد دولت و مردم چین آن را نمی پذیرند.

لو کانگ تاکید کرد چین از دولت آمریکا می خواهد از امضاء این لایحه و تبدیل آن به قانون Law پرهیز کند تا به همکاری های دو کشور در زمینه های مهم زیانی وارد نشود.

تبت یک ناحیه جغرافیایی در غرب چین است که در قدیم کشوری مستقل بود، ناحیهٔ تبت از سال ۵۱ - ۱۹۵۰ به کشور چین ضمیمه شده ‌است.

پایتخت سنتی تبت، شهر لهاسا است که با ۵۶۰ هزار نفر جمعیت اکنون مرکز منطقه خودمختار تبت در چین است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟