دومین تبعه کانادایی در چین دستگیر شد

به گزارش رکنا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی با تایید بازداشت دومین شهروند کانادایی تصریح کرد 'مایکل اسپاوُر' که از او به عنوان «تاجر و کار آفرین» یاد می شود، سه روز پیش به اتهام به «خطر انداختن امنیت ملی» دستگیر شده است.

لو کانگ تاکید کرد 'مایکل اسپاوُر' و 'مایکل گاوریک' محقق گروه بین المللی بحران که او نیز پیشتر به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی چین دستگیر شده است در حال بازجویی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: حقوق مشروع و قانونی این دو تبعه کانادایی در دادرسی ها رعایت خواهد شد.

بر اساس گزارش یک وب سایت رسمی استان لیائونینگ، 'مایکل اسپاوُر' که سابقه کار با کره شمالی را دارد روز دهم دسامبر توسط اداره امنیت دولتی شهر 'دوندونگ' در شمال شرق چین بازداشت شد.

'اسپاوُر' که به عنوان مترجم و تسهیل کننده سفر، «دنیس رودمن» ستاره سابق بسکتبال آمریکا در سفر به کره شمالی را همراهی کرده است با پیونگ یانگ روابط نزدیکی دارد.

به دنبال بازداشت خانم «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی شرکت هواوی چین در کانادا، به اتهام آنچه «نقض تحریم های آمریکا علیه ایران می خوانند» روابط دو کشور بشدت دچار تنش شده است.

خانم 'وانژو' اگرچه با یک وثیقه 7 میلیون و 500 هزار دلاری آزاد شده است اما چین از کانادا خواسته است هر چه زودتر به طور کامل از این فرد رفع اتهام کرده و پرونده را مختومه کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟