وحشت پلیس اردن از جلیقه زردها !

به گزارش حوادث رکنا، رأی الیوم، فعالان فضای مجازی در اردن تصاویری از این معترضان را در شهر اربد در شمال اردن منتشر کردند.

طبق این گزارش، اعتراض کنندها خواستار کاهش قیمت ها بوده و به سیاست های اقتصادی و مالیاتی دولت این کشور اعتراض کردند.

منابع محلی و امنیتی اردن گزارش دادند که معترضین جلیقه زرد در یکی از خیابان های شهر اربد تجمع کرده و لاستیک های خودرو آتش زدند و سنگ پرتاب می کردند.

رای الیوم گزارش داد که درخواست ها در اردن برای شکل گیری دور جدیدی از اعتراض ها که خواهان ساقط کردن نظام این کشور هستند و تنها به قانون Law مالیاتی جدید معترض نیستند،افزایش یافته است.

مردم اردن از ماه مه گذشته (اردیبهشت/خرداد) مخالف تصویب قانون مالیات بر درآمد بودند، که افزایش دامنه اعتراض باعث شد تا کابینه سابق به ریاست 'هانی الملقی' کنار برود، اما با روی کار آمدن دولت 'عمر الرزاز' این قانون با مختصر اصلاحاتی یکشنبه گذشته تصویب شد و قرار است از ابتدای سال جدید میلادی در اردن اجرا شود با این وجود اردنی ها باردیگر به این قانون جدید نیز معترضند.

پیش از این انتشار عکسی از یک وکیل مصری که در اعلام همبستگی با معترضان فرانسوی جلیقه زرد به تن کرده، دولت مصر را از احتمال تقلید مخالفان مصری از این شیوه اعتراضی به تکاپو واداشت.

از تاریخ 17 نوامبر (26 آبان) هزاران فرانسوی با پوشیدن جلیقه های زرد در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و برنامه دولت امانوئل مکرون برای بالا بردن مالیات بر سوخت، در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان که عمدتا به دلیل بالا بودن اجاره بها در شهر، در روستاها زندگی می کنند؛ از مکرون می خواهند تا از مالیات سوخت بکاهد و مشکلات اقتصادی آنان را رفع کند.

این سبک از اعتراض در فاصله کوتاهی در کشورهایی چون بلژیک، هلند و حتی مونته نگرو نیز به کارگرفته شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟