به گزارش رکنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر با بیان اینکه دانشگاهیان باید در محیطی آرام فعالیت کنند، تصریح کرد: از نمایندگان و افراد تأثیرگذار می‌خواهیم محافل و دعواهای سیاسی را از وزارت علوم دور نگه‌ دارند تا دانشگاه‌ها بتوانند در فضایی آرام و با نشاط فعالیت کنند.

وی ادامه داد: به طور قطع تغییرات پیوسته‌ای که طی سالیان اخیر در وزارت علوم اتفاق افتاد، ضربات جبران‌ناپذیری به بدنه آموزش عالی کشور وارد کرده و همه ما هزینه این اتفاق را می‌دهیم و امیدواریم بیش از این هزینه‌ای ندهیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش ایجاد شده در وزارت علوم و به تبع آن بدنه آموزشی کشور، تصریح کرد: به طور یقین خواسته رؤسای دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و تمامی دانشگاهیان این است که آرامش در دانشگاه‌ها ادامه پیدا کند چرا که با سیاسی‌کاری‌های چند سال اخیر وزارت علوم و جامعه دانشگاهی بسیار آسیب دیده است و جبران این آسیب‌دیدگی‌ها سالیان سال طول خواهد کشید.

محمدی‌فر با ابرازتأسف از برخوردهای سیاسی و ورود دعواهای محافل سیاسی به داخل وزارت علوم تأکید کرد: امیدواریم آرامش حاکم بر وزارت علوم تداوم داشته باشد و دانشگاه‌ها بتوانند به مسائلی که برای آن ساخته شده‌اند و وظایفی از جمله آموزش، پژوهش، تربیت نسل جوان متعهد برای ورود به جامعه که بر دوش آنها گذاشته شده است، بپردازند.

وی بیان کرد: در طول تاریخ رشد و شکوفایی تمام جوامع در سایه آرامش اتفاق افتاده و همه ما در قبال جامعه مسئول هستیم و نخستین مسئولیت ما حفظ آرامش است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به تأثیر و نقش دانشجویان و جوانان در جامعه، بیان کرد: در حال حاضر باید بتوانیم از علم، ثروت ایجاد کنیم و این به جز اعتماد و فرصت دادن به دانشجویان محقق نمی‌شود.

وی  گفت: هر دانشجویی می‌تواند خبرنگار و هر ایده‌ای می‌تواند خبر باشد به طوریکه خبرگزاری ایسنا توانسته جایگاه بسیار خوبی در بین خبرگزاری‌های بزرگ داشته باشد.

محمدی‌فر عنوان کرد: دانشجویان بدون هر گونه چشمداشت مادی با استفاده از خلاقیت بالای خود کارهای بزرگی را انجام می‌دهد و خوشحالیم که ایسنا شرایط مطلوبی را برای کسب تجربه جوانان فراهم کرده است.

وی خبرنگاری را یکی از مشاغل سخت و پراسترس دانست و اظهار کرد: استرسی که به یک خبرنگار وارد می‌شود، بسیار سخت و حساس است؛ در دنیای امروز این رسانه‌ها هستند که به جامعه خط فکری می‌دهند و در تغییرات اجتماعی تأثیرگذار هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: سال‌گذشته دانشگاه علامه طباطبایی و بوعلی‌سینای همدان اقدام به تأسیس خبرگزاری تخصصی کردند که خبرگزاری بسنا در دانشگاه بوعلی آغاز به کار کرده است و امیدواریم تا این خبرگزاری با ایسنا همکاری خوبی داشته باشند.

محمدی‌فر با بیان اینکه دانشگاه‌ها بهترین فضا برای گردهمایی تمامی افکار گوناگون در قالب قوانین کشور است، مطرح کرد: وظیفه کارآفرینی نیز به تازگی به دانشگاه‌ها واگذار شده است و این جز با داشتن برنامه‌های بلند و کوتاه‌مدت حاصل نمی‌گردد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟