حبس طولانی برای وکیل سابق ترامپ

بازرسان می‌گویند همکاری آقای کوهن با پرونده ترامپ-روسیه و بازرس ویژه این پرونده نباید به نادیده گرفتن جرایم فدرال او منتهی شود.

فرار Escape مالیاتی که به گفته دادستان نیویورک، آقای کوهن سال‌ها مرتکب آن شده، یکی از چهار جرم Crime فدرالی است که با استناد به آنها دادستان درخواست مجازات قابل توجه و پرداخت دست کم ۵۰۰ هزار دلار جریمه کرده است.

دیگر اتهام‌های مهم آقای کوهن، تخلف در قوانین مالی مربوط به انتخابات سال ۲۰۱۶ است و همچنین همکاری در پرداخت حق السکوت به دو زنی که مدعی رابطه جنسی با آقای ترامپ Trump هستند.

مایکل کوهن همچنین پذیرفته که در جریان استماع رسمی و تحت سوگند، به نمایندگان کنگره آمریکا درباره تلاش آقای ترامپ برای ساخت یک برج در مسکو دروغ گفته است.

با وجود این، مایکل کوهن که پیش از دادگاهی شدن گفته بود حاضر است به خاطر دونالد ترامپ سینه سپر کند و جای او گلوله بخورد، در چند ماه گذشته با تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه همکاری کرد.

او یکی از برجسته‌ترین یاران حلقه آقای ترامپ است که در جریان این تحقیقات مورد توجه قرار گرفت اما بازرس مولر مستقیما او را به دادگاه نکشید و پرونده او را به دادستانی نیویورک تحویل داد.

با وجود این، دادستان‌های این پرونده می‌گویند همکاری مایکل کوهن با تحقیقات بازرس مولر نباید فراتر از "حد متوسط" برایش بخشودگی به همراه بیاورد.

آنها می‌گویند بنابر قوانین، این همکاری باید بین ۴ تا ۵ سال از مجازات او کم کند اما در عوض آقای کوهن چهار جرم فدرال مرتکب شده که بنابر قوانین باید برای او "حبس طولانی" به دنبال داشته باشد.

همزمان دفتر بازرس ویژه، رابرت مولر، اعلام کرده قصد ندارد مجازات بیشتری فرای آنچه دادستان‌های در نیویورک درخواست کرده‌اند علیه آقای کوهن تقاضا کند.

دادستان‌های نیویورک در دادخواست مجازات خود آورده‌اند: "انگیزه او (مایکل کوهن) برای ارتکاب به این جرایم، طمع شخصی بوده و او بارها از قدرت و نفوذ خود برای این خدعه‌ها سود جسته است."اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟