ویژه برنامه‌های روز دانشجو پای انتخابات 84 و 88 را به میان کشید

در بخشی از پاسخ محسن هاشمی به علیرضا زاکانی آمده است: «مکرراً ادعا کرده‌اید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پی ابطال انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣٨٤ بود، در حالی که ایشان در چهارم تیر سال ١٣٨٤، یعنی همان روز اعلام نتایج انتخابات در پیام خود تصریح کردند: امیدوارم رئیس جمهوری منتخب جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد بخوبی از عهده این مسئولیت عظیم برآید و بتواند به وعده‌ها عمل کند. بی‌شک همه باید ایشان را در راه خدمت به مردم یاری دهند.... بنا ندارم که در مورد انتخابات، شکایت به داورانی که نشان داده‌اند نمی‌خواهند یا نمی‌توانند کاری کنند، ببرم و شکایت خود را فقط همانند مورد قبل در دادگاه عدل الهی مطرح می‌کنم. خدایی که با توکل بر او و برای جلب رضایتش به صحنه آمدم و با او معامله کردم...»محسن هاشمی افزوده است: «البته بخوبی می‌دانم این میزان دشمنی و کینه نسبت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که موجب می‌شود دو سال پس از رحلت نیز، ایشان را این‌گونه آماج تهمت‌ها و تخریب‌ها قرار دهید، از سر اعتقادات است؛ اعتقاداتی که اگرچه می‌تواند اشتباه باشد.»

در دانشگاه امام صادق(ع) هم داریوش سجادی و محمد جواد حق شناس با موضوع «تا کی مرگ بر امریکا» با هم مناظره کردند که گذشته از محتوای سخنان آنها گرد آوردن این دو و اصلاح‌طلب خواندن هر دو آن هم در دانشگاه امام صادق قابل تأمل است. داریوش سجادی اگر چه سابق بر این جزو مشاوران مهدی کروبی بوده است اما حالا سال‌هاست که نه از نظر تشکیلاتی و نه از منظر گفتمانی و نظری هیچ قرابتی با اصلاح‌طلبان ندارد اما اصولگرایان اصرار دارند وی را چهره اصلاح‌طلب معرفی کنند چنانکه مواضع او در مناظره یاد شده هم نه تنها سنخیتی با نظرات اصلاح‌طلبان نداشت بلکه با واکنش حق شناس هم روبه رو شد. سجادی در بخشی از سخنانش در توضیح سیاست‌های امریکا علیه ایران گفت: «سیاست تغییر گفتمان نظام توسط دسته افراطیون (عقاب ها) به‌صورت تغییر رژیم بود که در سال ۸۸ است، اما دسته نرم‌تر آنها (کبوتران) بعد از فتنه خواستند طی فرآیندی گروه عملگرا را در ایران که بزرگ آنان آقای هاشمی رفسنجانی بود ‌سرکار بیاورند و برنامه‌های مطابق میل خودشان را به اجرا در آورند، اما با اقدام مناسب و بموقع شورای نگهبان این عمل خنثی شد (که هاشمی تأیید صلاحیت نشد)؛ ولی پیرو خلف ایشان (حسن روحانی) روی کار آمد، اما چون امریکایی‌ها به نظام و فرآیندهای سیاسی ایران آشنایی دارند می‌دانستند روحانی دارای قدرت هاشمی در نظام نبوده و نمی‌تواند به میزان هاشمی سیاست‌های امریکا را پیگیری کند، پس ارزشی ندارد که در برجام بیش از حد امتیاز دهد.»

به‌گزارش فارس، حق شناس در نقد سخنان سجادی گفت: «نمی‌شود از ۸۸ نام برد و اسم احمدی‌نژاد را نیاورد! فتنه از ۸۸ شکل گرفت یا از ۸۴ آغاز شد!؟ فتنه تمام ساحت ایران را مثل سرطان در بر گرفت و ما مجبور به شیمی درمانی شدیم. خواه اثر کند یا نه. غده ۸۸ را ببینیم و ریشه آن را در ۸۴ نبینیم منصفانه و دقیق نیست.»عضو شورای شهر تهران افزود: «اینکه بپذیریم سه میلیون نفر به تعبیر آقای قالیباف انتخابات را نپذیرند بعد بگویند شائبه بوده؟! پس چگونه عمل کردیم که از چهار نفر (نامزد انتخابات 88) سه نفر معترض هستند؟ فتنه ۸۸ بوده یا ۸۴؟ آیا می‌شود این گونه گفت که آنقدر قطعنامه بزنید تا قطعنامه دانتان پاره بشه؟!»وی ادامه داد: «۸۸، داوران همه برای پیروزی نماینده مورد نظر خود تلاش می‌کردند و تقلب Cheat محرز بوده.»اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

روزنامه ایران

کدخبر: 442967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟