رئیس پارلمان ترکیه به ایران سفر می‌کند

به گزارش رکنا، «بینالی ایلدیریم» رئیس پارلمان ترکیه روز جمعه 16 آذر (7 دسامبر) برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر می‌کند.

ایلدیریم طی مصاحبه با خبرنگاران در فرودگاه آنکارا پیش از آغاز سفر دوره‌ای خود (به مقاصد چین، قرقیزستان و ایران) گفت: «از نظر ما همکاری منطقه‌ای و فهم متقابل از مبارزه با تروریسم و رفع اختلاف نظرها در موضوع استانداردهای تروریسم، امری حیاتی برای موفقیت (در این مبارزه) است».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» هدف وی از سفر به ایران، تقویت روابط دیلپماتیک و افزایش همکاری‌ها در مبارزه با تروریسم، علی‌الخصوص گروه‌های منطقه‌ای از جمله حزب کارگران کردستان (گروهک پ.ک.ک) و سازمان منتسب به «فتح‌الله گولن» - واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین ترکیه – موسوم به «فِتو» است.

رئیس پارلمان ترکیه همچنین در جریان سفر به ایران، در کنفران «توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در مبارزه با تروریسم» شرکت می‌کند. در این کنفرانس که روزهای جمعه و شنبه در هتل آزادی Freedom تهران برگزار می‌شود، رؤسای مجالس ایران، ترکیه، روسیه، افغانستان، پاکستان و چین سخنرانی می‌کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 442252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟