برخورد مدنی با اعتراض‌ها و مطالبات مردم

واعظی با اشاره به فشارهای زیادی که از طرف این مثلث به کشور وارد شد، اظهارداشت: این بار برخلاف دوره‌های گذشته که با تهدید نظامی و روش‌های دیگر به‌دنبال هجمه بر ایران و دولت ایران بودند روش دشمنان تغییر کرد و آنها روش نرم را پیش گرفتند.

اگر ناآرامی‌های پاریس در ایران بود

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه به ناآرامی‌های اخیر پاریس اشاره و بیان کرد: آنچه طی 17 روز گذشته در پاریس رخ داد اگر در تهران اتفاق افتاده بود رسانه‌های دنیا راجع به واقعه و حکومت ایران چه می‌گفتند؟ وی ادامه داد: تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام یک روی سکه است که روی دیگری هم در داخل کشور دارد. واعظی گفت: نظام جمهوری اسلامی به قدری خود را مقتدر می‌داند که در مقابل این حوادث خود را نمی‌بازد و اجازه تعبیر خواب دشمنان را نخواهد داد.رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به گستردگی جغرافیایی ایران یادآور شد: این شرایط البته موجب می‌شود که زندگی در همه جای کشور یکسان نباشد و به برخی فشار اقتصادی بیشتری وارد شود که البته وظیفه دولت توجه بیشتر به مناطق محروم‌تر و خشک است.

وی گفت: در طول ۶ ماهی که قرار بود اعمال تحریم‌ها به ۵ نوامبر (۱۳ آبان) منتهی شود چه هجمه‌هایی صورت گرفت و با اعصاب و روان مردم بازی شد؛ حتی فراخوانی با عنوان اینکه جنگ خواهد شد، راه‌اندازی شد که با ورود به موقع رهبر معظم انقلاب توطئه‌ها خنثی شد. به گفته واعظی، با تبلیغات فراوان ۱۳ آبان را روز تاریخی در نظر گرفته بودند اما همانگونه که رئیس جمهوری در نیویورک بیان کرد، 5 نوامبر هیچ اتفاقی نیفتاد. رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه در عمل هرچه توانستند انجام دادند، افزود: دیدیم‌ که از ۵ نوامبر عبور کردیم و حتی پس از آن قیمت ارز کاهش یافت.

مردم امیدوار می‌شوند

واعظی با بیان اینکه تا سه هفته پیش جنگ روانی گسترده از خارج، تلاش می‌کرد آینده تاریکی را برای مردم رقم بزند، تأکید کرد: زمانی که مردم از آینده مأیوس باشند اجرای منویات دولت و حکومت سخت است و بنابراین باید تلاش می‌کردیم تا به مردم نشان دهیم آنچه گفته می‌شود اتفاق نخواهد افتاد و دولت توان عبور و خنثی کردن توطئه‌ها را دارد.رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده پس از ۱۳ آبان نشان می‌دهد تغییرات محسوسی در جامعه ایجاد شده و مردم در حال خارج شدن از یأس هستند. وی، آگاهی از هدف دشمن را مهم ‌خواند و گفت: هدفگذاری‌های دشمن برای این ‌بود که نشان دهد مردم ۴۰ سالگی این حکومت را نخواهند دید. واعظی در ادامه با بیان اینکه طی یک ‌ماه اخیر دیگر این تبلیغات مشاهده نمی‌شود، افزود: زمانی که دیدند اهدافشان محقق نمی‌شود از آن دست برداشتند زیرا نمی‌توانند ببینند ۲۲ بهمن در حالی شکوهمند برگزار می‌شود که تا یک ماه قبل برای دوام نیاوردن حکومت تا ۴۰ سالگی تبلیغ می‌کردند.

توصیه‌های واعظی به خبرگزاری جمهوری اسلامی

رئیس دفتر رئیس جمهوری، خبرگزاری جمهوری اسلامی را رسانه‌ای معتبر، رسمی، قدیمی و با بیش از هشت دهه سابقه خواند و افزود: اکنون که شرایط خاصی در کشور و جهان حاکم است این خبرگزاری که مجموعه‌ای فکری است باید به روز باشد. وی با بیان اینکه رسانه و تأثیرگذاری آن از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: اکنون باید خود را با شرایط جدید وفق دهیم، در گذشته شاهد تعداد محدودی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بودیم اما اکنون شرایط کاملاً متحول شده و هر فرد می‌تواند از طریق ایجاد یک کانال در فضای مجازی برای خود حرفه خبرنگاری را تعریف کند. واعظی اظهار داشت: ما خبرگزاری جمهوری اسلامی را یک مجموعه فکری می‌دانیم که نباید تحت هیچ شرایطی رقابت با رسانه‌های داخلی را الگوی خود قرار دهد بلکه باید خبرگزاری‌های خارجی را الگوی خود کند و با آنها به رقابت بپردازد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: در گذشته تمام اخبار منتشر شده شناسنامه‌دار بود و اخبار جعلی قابلیت انتشار پیدا نمی‌کرد اما امروز با انتشار اخباری مواجه هستیم که شناسنامه‌دار نیستند. متأسفانه گاهی حتی شاهد انتشار اخبار جعلی از سوی برخی رسانه‌های شناسنامه‌دار هستیم که به نوعی این اقدام، خبرشویی محسوب می‌شود.

واعظی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی باید صدای دولت باشد، گفت: باید با اخبار جعلی، شایعات و ابهاماتی که هر روز علیه دولت ساخته می‌شوند مقابله کرد و به آنها پاسخ داد. وی گفت: معتقدم که ستاد اصلی مقابله با جنگ روانی‌ها باید خبرگزاری جمهوری اسلامی باشد و انتظار است که خبرگزاری جمهوری اسلامی به‌عنوان بازوی دولت مقابله با هجمه‌ها را در اولویت کار خود قرار دهد. واعظی تأکید کرد: ما حمایت از خبرگزاری جمهوری اسلامی را وظیفه خود می‌دانیم و به وزرا و دولت هم تذکرات لازم را ابلاغ کرده‌ایم تا تعامل‌ها افزایش یابد و هر کجا که لازم است ارتباطات برای دریافت اخبار براحتی برقرار شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی به سازمانی دانش بنیان تبدیل می‌شود

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هم طی سخنانی گفت: چشم‌انداز خبرگزاری جمهوری اسلامی در آینده نزدیک تبدیل به سازمانی دانش بنیان، رسانه نخست در کشور و نیز رسانه اول ایرانی در جهان است.

سیدضیا ‌هاشمی افزود: چشم‌انداز خبرگزاری جمهوری اسلامی در افق سه ساله تدوین شده تا خبرگزاری جمهوری اسلامی به اثرگذارترین رسانه خبری شود. وی با بیان اینکه برای دستیابی به این هدف مخاطبان در سه حوزه نخبگان رسمی بویژه در دولت، ذی نفوذانی که خود مرجعیت خبری دارند و نیز مخاطبان عام دسته‌بندی شده‌اند، اظهار داشت: طی یک سال اخیر خبرگزاری جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف با جهش و پیشرفت خوبی روبه‌رو بوده است. به گفته وی، بازدید از اخبار سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی طی چند ماه اخیر 20 تا 30 درصد افزایش یافته و در حوزه چند رسانه‌ای نیز آمار بازدید از 10 میلیون نفر در ماه‌های فصل بهار به 40 میلیون نفر در مهرماه امسال رسیده است. هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط کنونی جنگ روانی و رسانه‌ای به موازات یکدیگر وجود دارد، اصحاب رسانه را در خط مقدم این عرصه دانست و گفت: دست‌اندرکاران خبرگزاری جمهوری اسلامی فرماندهان جنگ رسانه‌ای تحمیلی است.در حاشیه این مراسم سایت «ایرنا پلاس» و پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی خبرگزاری جمهوری اسلامی با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و سید ضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی رونمایی شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟