به گزارش رکنا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در جریان دیدار روز گذشته در حاشیه اجلاس گروه 20 در آرژانتین، با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از وی خواست تا ملوانان اوکراینی را آزاد کند.مرکل پیشتر گفته بود که مسئله اوکراین راه‌حل نظامی ندارد.

پوتین تاکید کرد که این موضوع باید در دادگاه بررسی شود. پوتین همچنین در جریان کنفرانسی خبری گفت که اوکراین تمایلی به پیگیری راهکاری مسالمت‌آمیز برای حل بحرانی که ایجاد شده، ندارد و دولت کی‌یف را حزب جنگ خطاب کرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «تا زمانی که این (دولت) در مسند قدرت است، تراژدی‌هایی از این دست و جنگ ادامه خواهند داشت.»

اجلاس سران 20 اقتصاد برتر دنیا از روز جمعه در بوینس‌آیرس آرژانتین آغاز به کار کرده است. این اجلاس امسال در دو روز برگزار شد.

تنش‌ها میان دو کشور پس از آن آغاز شد که چند کشتی نیروی دریایی اوکراین که از دریای «آزُف» که دریای مشترک میان روسیه و اوکراین است سفری را به سمت بندر کرچ در کریمه آغاز کردند اما پیش از عبور از تنگه کرچ که جزء آبهای منطقه‌ای روسیه به شمار می‌رود، به گارد ساحلی Coast Guard روسیه اعلام نکردند که قصد عبور از این منطقه را دارند.

همین مسئله باعث شد تا به محض عبور این ناوها از مرز دریایی روسیه، و پس از آنکه این کشتی‌ها هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه را نادیده گرفتند، تبادل آتش میان دو طرف آغاز شود و نیروهای امنیتی روسیه نیز در نهایت سه کشتی اوکراین را توقیف کرده و آنها را به همراه خدمه‌شان تا بندر کرچ همراهی کردند.

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین از این اتفاق به عنوان بهانه‌ای برای وضع حکومت نظامی در بخش‌هایی از این کشور استفاده کرده است. این تصمیم رئیس‌جمهور اوکراین به تصویب پارلمان نیز رسیده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟