کشف موشک‌های آمریکایی «تاو»و 100 هزار فشنگ در مقرهای تروریست‌ها در جنوب سوریه

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقه جنوب این کشور در حال پاکسازی این منطقه است.

یگانهای متخصص ارتش سوریه در ادامه تأمین امنیت مناطق آزاد شده مقادیر زیادی سلاحها و مهمات متعلق به تروریستها را کشف و ضبط کردند.

2

بنابراین گزارش ، در میان سلاحها و مهمات متعلق به گروههای تروریستی، چندین موشک «تاو» آمریکایی نیز کشف شده است.

یک افسر در ارتش سوریه گفت : در جریان پاکسازی روستاهای آزاد شده در منطقه جنوب، در داخل مقرهای تروریستها همچنین تجهیزات مخصوص عناصر تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» کشف شده که نشان می‌دهد این گروه یکی از ابزارهای واشنگتن و غرب است تا تحت پوشش امدادرسانی، اقدامات تروریستی انجام دهد.

کلاه سفیدها یک گروه به ظاهر امدادی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها ایفا کرد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

این گروه که خود را به‌عنوان «گروه مردمیِ داوطلب برای امدادرسانی» یا «سازمان دفاع مدنی» سوریه به آسیب‌دیدگان در این کشور معرفى مى‌کند، مدعى است که علت اصلى تشکیل آن به نیاز فورى شهروندان سورى به کمک‌هاى انسانى در سایه تداوم درگیرى‌هاى نظامى در سوریه است.

وی در ادامه اعلام کرد که در جریان عملیات تفتیش، بیش از 100 هزار فشنگ 23 و 14.5 میلیمتری و مهمات دیگری کشف شده که در زیر زمین مخفی شده بود.

این مهمات در زیر زمین به نحوی پنهان شده بود که تحت تأثیر عوامل جوی غیر قابل استفاده نشود؛ مسئله‌ای که بیانگر حضور کارشناسان و متخصصان در میان تروریستهاست.

به گفته این منبع سوری، عملیات پاکسازی روستاها و شهرکهای جنوبی این کشور برای تأمین امنیت کامل این مناطق همچنان ادامه دارد تا ساکنان بتوانند به منازل خود بازگردند.

نیروهای سوری همچنین دوشنبه هفته گذشته در غوطه شرقی، و ریفهای «درعا، قنیطره و حمص» مقادیر زیادی موشک وش پرتاب و مهمات دیگر کشف و ضبط کردند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟