عربستان سعودی 15 میلیارد دلار سامانه موشکی «تاد» از واشنگتن می‌خرد

به گزارش رکنا، به رغم فشارهای برخی قانونگذاران آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی به دلیل دست داشتن ولی‌عهد در ماجرای قتل Murder «جمال خاشقچی» و همچنین وضعیت ناگوار انسانی در یمن، یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده از توافق واشنگتن با ریاض برای فروش سامانه‌های ضد موشکی «تاد» خبر داده است.

 بعد از لابی‌های فشرده دولت «دونالد ترامپ» و حتی تماس تلفنی شخصی رئیس‌جمهور آمریکا با ملک سلمان، عربستان سعودی طی قراردادی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار سامانه دفاعی موشکی «تاد» خریداری می‌کند.

 یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه خبر داد که مقام‌های ریاض و واشنگتن سند و توافق مربوط به خرید این سامانه موشکی ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را روز دوشنبه امضا کردند.

بنا بر اعلام واشنگتن، با امضای این توافق و سندهای مرتبط، خرید ۴۴ سامانه موشکی تاد و تجهیزات مرتبط با آن نهایی شده است.

در همین راستا، بامداد امروز مجلس سنای آمریکا با پیشبرد قطعنامه‌‌ای که خواستار پایان دادن به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن است، موافقت کرد.کاخ سفید ساعاتی قبل‌تر چهارشنبه شب تهدید کرد این قطعنامه را وتو خواهد کرد.

روزنامه «یو‌اس‌ای‌تودی» در این باره نوشته مجلس سنا در اقدامی قابل توجه با آغاز مباحثات درباره طرحی موافقت کردند که دولت ترامپ Trump را مجبور به قطع حمایت نظامی از ائتلاف سعودی در حمله به یمن می‌کند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 440897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟