توضیحات وزیر اقتصاد درباره حکم انتصاب فرزند یکی از وزرا

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی پنج شنبه هفته گذشته در حکمی، دکتر هادی رحمانی فضلی را به عنوان مشاور جوان وزیر منصوب کرد.

دژپسند در این حکم، خواستار پیگیری مواردی چون ارتباط با صاحبنظران اقتصادی جوان کشور و ایجاد زمینه‌های لازم به منظور ارتقاء مشارکت آنان در فرآیند تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، ارایه نظرات تخصصی مشورتی و تهیه گزارش‌های راهبردی با موضوع ارتقاء نظام تامین مالی کشور و اهتمام ویژه در تشکیل خانه اقتصاددانان شده است.

 هادی رحمانی فضلی پسر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور است.

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصادی درباره دلیل انتخاب فرزند رحمانی فضلی به عنوان مشاور جوان وزیر، گفت: ابتدا لازم می‌بینم خوشحالی و سپاسگذاری خودم را از حساسیت عزیزان و کسانی که این موضوع را مورد توجه و پیگیری قرار دادند، تشکر کنم؛ این نشان می‌دهد که عقل هوشمندی، امور را زیر نظر دارد و از این بابت باید احساس خوشحالی داشت.

وی افزود: اینکه هادی رحمانی فضلی پسر وزیر کشور است، کاملا درست است، اما علت انتخاب او به عنوان مشاور جوان، نسبتش با رحمانی فضلی نیست؛ بلکه آشنایی شخص خودم از توانمندی‌های ایشان است، زیرا او از دوره کارشناسی، یکی از دانشجویان خوبم بوده و به همین دلیل وقتی در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل شد، وی را به عنوان کمک استاد انتخاب کردم که در امور آموزشی و تحصیلی به بنده کمک می‌کرد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: هادی رحمانی فضلی در دوره دکترا نیز در همان دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی قبول شد و در این مرحله نیز مشاور پایان نامه ایشان بودم که موضوع رساله او نیز با پیشنهاد بنده انتخاب شد و اتفاقاً موضوعی بود که برای کشور مفید است و مقطع دکترا را نیز به موقع به پایان رساند.

دژپسند گفت: ایشان در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. بنابراین این گونه باید گفت ایشان سه مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه شهید بهشتی گذرانده و خودم نیز از توانمندی‌های علمی هادی رحمانی فضلی آگاهی دارم. دلیل انتخاب او به عنوان مشاور وزیر نیز صرفاً بدلیل جوان بودن و توانمندی‌هایش بوده تا ارتباط مناسبی با جوانان کشور و به خصوص جوانان اقتصاددان برقرار کند. آشنایی من با ایشان نیز در زمانی بوده که هیچ‌گونه رفاقت و ارتباطی با پدر ایشان نداشته‌ام.

وی عنوان کرد: نکته جالب‌تر این است هادی رحمانی فضلی اصلاً و ابداً از موقعیت پدرش در هیچ مقطعی مشاهده نکردم که استفاده کند و اگر فردی مثل من از این نسبت اطلاع نداشت از رفتار ایشان هرگز به این موضوع پی نمی‌برد؛ بنابراین انتخاب او صرفاً جهت استفاده و بهره‌گیری حداکثر از قابلیت‌های فردی بوده که از لحاظ علمی قابل قبول است و از نظر رفتاری نیز هرگز بدنبال استفاده از رانت پدرش نبوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان گفت: ضرورت دارد سهم و نقش جوانان را در مدیریت امور توسعه بدهیم تا مانع از گسست نسلی در مدیریت کشور شویم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

*الف

کدخبر: 439705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟