تحریم‌ها هیچ تأثیری در پیشرفت مکران نداشته و نخواهد داشت

به گزارش رکنا، امیر دریادار «حسین خانزادی» با بیان اینکه سواحل مکران، سواحل بسیار ارزشمندی است، اظهار کرد: زیرساخت‌های فرهنگی در مکران به خوبی در حال فراهم‌شدن است و اگر سفری به مکران داشته باشید متوجه خواهید شد که چهره مکران نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در مکران، موجب محکم‌تر شدن همگرایی و پیوند مردم منطقه با نظام شده است، عنوان کرد: امروز نه‌ تنها استقرار ارتش موجب توسعه مکران شده است بلکه مجموعه دولت و سایر ارگان‌های خصوصی و غیرخصوصی نیز در این منطقه حضور دارند و برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

فرمانده نداجا با بیان اینکه جمعیت ساکن در نوار جنوبی کشور و سواحل مکران که طی سال‌های گذشته نزدیک ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر بود هم‌اکنون رشد قابل توجهی داشته است، گفت: تحریم‌ها هیچ تأثیری در پیشرفت مکران نداشته و نخواهد داشت چرا که در توسعه این منطقه از ظرفیت‌های بومی استفاده شده و می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در تاریخ ۸ آبان ۱۳۹۴ در دیدار با فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش به اهمیت دریای عمان و سواحل مَکران اشاره کردند و گفتند: این منطقه، نقطه‌ای اساسی در ایفای مسئولیت نیروی دریایی است و درخصوص احیای این منطقه به دولت نیز سفارش‌های لازم را کرده و خواهیم کرد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 439407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟