سرگئی لاوروف -- وزیر خارجه روسیه -- در رم پایتخت ایتالیا گفت: از تلاش های مصر برای رسیدن به آشتی بین فلسطینیان و از سرگیری مذاکرات بین آنها و اسرائیل حمایت می کنیم. ما برای میزبانی نشستی بین فلسطینیان و اسرائیل و ایفای نقش میانجی برای حل مسئله فلسطین آمادگی داریم.

وی افزود: طرف های لیبیایی راه حل هایی برای بحران کشور خود می یابند و روسیه برای کمک به این طرف ها، در این مسیر عمل می کند. ما از تلاش های سازمان ملل، مصر و الجزایر برای یافتن راه حل هایی برای بحران لیبی حمایت می کنیم.

لاوروف تاکید کرد در صورتی که کمیته تدوین قانون Law اساسی در سوریه تشکیل نشود، چگونه می توان به راه حل هایی در این کشور دست یافت؟ نشست های آستانه، اولین گام برای نجات تلاش های سازمان ملل و آغاز گفتگوهای مستقیم بین دولت سوریه و معارضان است. باید به توافق بین سوری ها احترام گذاشت و در لیبی نیز فقط بر اساس قوانین بین المللی می توان به راه حل هایی دست یافت.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: تلاش می کنیم سازوکارهایی برای بررسی نقض توافق منع استفاده از تسلیحات بیولوژیک ایجاد کنیم. باید اصلاحاتی در توافق منع تسلیحات شیمیایی انجام داد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 439299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟