به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه پاکستان کاردار آمریکا را در اعتراض به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، احضار کرد.

پیش از این، دونالد ترامپ Trump با «نادان» توصیف کردن پاکستانی‌ها در حساب توئیتری خود نوشت: طبیعتا ما باید اسامه بن لادن را خیلی قبل‌تر از زمانی که (دستگیر کردیم)، می‌گرفتیم. من درست قبل از حمله به مرکز تجارت جهانی، در کتابم به او اشاره کرده بودم. بیل کلینتون به وضوح در هدف قرار دادن وی ناکام بود. ما میلیارد‌ها دلار به پاکستان پرداخت کردیم و آن‌ها هیچ وقت به ما نگفتند که بن لادن در آنجا زندگی می‌کند.نادان‌ها!

عمران خان، نخست وزیر پاکستان، نیز اتهامات ترامپ را دروغین و نمکی بر زخم‌های وارد شده به پیکر پاکستان در جریان جنگ آمریکا علیه تروریسم قلمداد کرد.

او در پاسخ به توئیت توهین‌آمیز ترامپ درباره پاکستان، در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: اتهامات دروغین ترامپ نمک دیگری بر زخم‌های وارد شده بر پاکستان در جریان جنگ آمریکا علیه تروریسم به لحاظ از دست رفتن جان انسان‌ها و به وجود آمدن بی‌ثباتی و هزینه‌های اقتصادی پاشید. او باید از حقایق تاریخی مطلع شود. پاکستان به اندازه کافی از جنگ آمریکا با تروریسم رنج کشیده است. در حال حاضر ما بر اساس آنچه که برای مردم و منافع مان بهترین است، عمل خواهیم کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟