به گزارش رکنا، بیژن زنگنه، در جلسه علنی امروز (یکشنبه‌ ) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ساری، نماینده اهواز در خصوص علت عدم پاسخگویی مدیران نفت، عدم توزیع مناسب خدمات اجتماعی و عدم اعطای مالیات شهرداری‌ها، گفت‌: مساله مطالبات اجتماعی دستگاه‌ها از جمله وزارت نفت مقوله‌ای است که بنده همواره سعی کرده‌ام آن را جا بیندازم. این که مدیران نفت تعامل خوبی با نمایندگان نداشته و در این باره اشکال وجود دارد مسئولیت آن متوجه من است و به همین دلیل از آقای ساری و سایر نمایندگان عذرخواهی می‌کنم.

وزیر نفت درباره پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از عوارض آلایندگی، خاطر نشان کرد: در این باره از معاونت مجلس شورای اسلامی خواسته ام تا جلسه‌ای را با نمایندگان و مسئولان استانی برگزار کنند تا مساله حل شود. ما به دنبال انجام وظایف قانونی هستیم.

زنگنه به موضوع آلودگی هوا در خوزستان اشاره و اظهار کرد: وضع آلودگی هوا و گازهای همراه نفت که در خوزستان می سوزد، مناسب نیست. برنامه‌ای تعیین کرده‌ایم تا ظرف دو سال آینده گازی در اطراف اهواز سوخته نشود و به دنبال آن آلودگی ناشی از آن بر طرف شود.

وی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: قراردادی با پتروشیمی‌ها بسته شده است که بخش مهمی از گازها را گرفته و بعد از جمع‌آوری به عنوان خوراک مصرف شود و پول سرمایه‌گذاری را هم از محل خوراک بدهند. طرح دیگری در غرب کارون نیز در دست اجرا است که امیدواریم ظرف مدت دو سال تمام شود که بتوانیم بخشی از آلودگی ها را رفع کنیم.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟