به گزارش رکنا، «معصومه آقاپور» در خصوص روند انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: فردا (یکشنبه) جلسه مجمع نمایندگان استان در مجلس برگزار می‌شود و پس فردا نیز در جلسه‌ای دیگر از گزینه‌های تصدی استانداری برای حضور در جلسه و گفت‌وگو با نمایندگان پیرامون برنامه‌ها دعوت خواهد شد تا در نهایت با همکاری وزارت کشور یک فرد لایق و شایسته را انتخاب کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسش «آیا وزارت کشور انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی را به نمایندگان این استان در مجلس محول کرده است؟» تصریح کرد: نه چنین موضوعی صحت ندارد و مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار فقط همکاری می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش « آیا امضاء گرفتن یکی از گزینه‌ها برای تصدی استانداری از 14 نماینده استان صحت دارد؟» خاطرنشان کرد: نه اصلاً. نامه‌ای در این خصوص امضاء شده که در صورت مطرح شدن، ما آن فرد را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها قبول داریم.

آقاپور در خصوص ویژگی‌های استاندار شایسته برای آذربایجان‌شرقی، مطرح کرد: اکنون در شرایط بحرانی استان قرار داریم و ضرورت دارد استاندار آذربایجان‌شرقی به امور مربوط به حوزه صنعت و معدن آشنا بوده و در بخش جذب سرمایه‌گذار خارجی تخصص کامل داشته باشد، هم‌چنین ضمن شناخت کامل از استان، بوروکراسی‌های دست و پاگیر اداری را حذف کند.

با توجه به اجرای قانون Law منع بکار گیری بازنشستگان، «مجید خدابخش» استاندار فعلی آذربایجان‌شرقی باید جای خود را به فرد دیگری دهد. طی چند روز گذشته «حمید چیت‌چیان» وزیر سابق نیرو -که متولد تبریز است- به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه مطرح بود که طبق گفته نمایندگان استان در مجلس، چیت‌چیان این پیشنهاد را نپذیرفته است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟